Namngrubblerier del2 och takmålning

2010-01-14 13:40:13 Mitt mammaliv
» Kommentarer(21) «


Åhh va roligt att komma in o se att så många kommenterat och gett förslag på namn. Tack!

De två namn som vi hade uppe på förslag var Theo och Joel (Jag vill att han ska heta Theo och Maken vill Joel).
Mitt absoluta favorit pojknamn är Noah. Men Noah Nordquist kanske inte är någon hit?

Fortsätt gärna komma med förslag så ska jag visa dom för Maken till kvällen. Nu är det faktiskt dax att lillebror får ett namn snart.



Vi har fördrivit den senaste 1 ½ timmen med att måla tak i lekrummet. Inte så smart kanske med tanke på att jag har feber i kroppen. Var jag inte slut innan så är jag det nu! Resten av eftermiddagen ska jag VILA! Hoppas barnen tillåter det bara.
Jag tycker mej höra att Mira ligger och pratar där inne i sin säng för tillfället. Hon vaknade alltså tidigt idag med. Konstigt att de alltid ska ställa om tiderna när man som minst vill det. Fast vi kanske ska vara tacksamma ändå för i morse sov hon till strax efter sju och det brukar hon sällan göra.

Ska gå och plocka upp lilltösen nu och kanske sätta oss framför någon tecknad film eller nåt. Läsa någon bok skulle jag nog kanske orka med också.

Är det någon av er läsare som haft mjölkstockning? Kan det starta med feber? Jag har inte direkt ont i brösten, men när lillebror suger så ilar det på konstigt sätt som det inte gjort innan. Kan ju kanske vara för att jag har allmänt ont i kroppen överhuvudtaget???

Kommentarer
Postat av: sandra

Jag tycker Noah passar bra, tror man vänjer sig med efternamnen efter ett tag.. Jag tror mjölkstockning kan börja så, hade en vän som hade det och har för mig att det började så. Hoppas du inte åker på det! Är själv lite orolig eftersom jag fått tabletter mot mjölken då Edvin äter ersättning men nu har det runnit till ordentligt.. Kram!

2010-01-14 @ 13:42:13
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Helen

Theo är jättefint, det var jag sugen på att Filip skulle heta men jag fick för mig att Theo Tracey lät knepigt ;) Men håller med ovan här att man vänjer sig nog med efternamnet, Noah är också jättefint så vill ni att han ska heta det så funkar det med efternamnet också! Kram igen!

2010-01-14 @ 14:11:30
Postat av: Charlotte - Gravid

Theo och Timothy är faktiskt mina favoritnamn, men känns inte som dom namnen kommer passa med efternamnet :)

Kram

2010-01-14 @ 14:43:45
URL: http://charlottegaines.blogg.se/
Postat av: Malin

Tjaaa! Jobbigt med namnen ju :) Nicolina skulle ju hetat Sixten. Inte många som gillar det, men jag tycker det är fettnice :) Wilmer och Abbe är med fint. Annars funkar ju Lillebror :) en variant av Lillemor :) Han är i vilket fall som helst jättefin er lilla grabb. Kram!

2010-01-14 @ 15:27:27
Postat av: Therese Lundberg

Hallå!

Har inte ens sagt grattis till tillökningen än så Stort grattis!!! Tänkt att ni har två så fina barn.. blir lite avundsjuk. Men men, den dag blir det väl min tur... Jag och Per pratade om er lille son häromdagen och Per sa att han trodde att ni skulle döpa honom Noah, men pratade även om Joel.... mystiskt.. Jag gillar alla tre namnen. Sen tycker jag att Axel är väldigt fint också. Bara att fortsätta fundera. Ha det bra och hoppas du kryar på dej. Kram

2010-01-14 @ 16:07:26
Postat av: Annah

Milton tycker jag är ett fint namn ;) Joel tänker jag bara på Joelbitar.. haha.

Noah var också jättefint, passar ju bra med efternamnet. Malte tycker jag också är fint. Malte och Mira ;)

2010-01-14 @ 16:40:24
URL: http://elsklingen.se
Postat av: Annah

jag hade mjölkstockning nu med ll. feber och skitont i brösten

2010-01-14 @ 16:41:05
URL: http://elsklingen.se
Postat av: Carolina

Jag gillar Oliver ;)

Japp, jag har haft mjölkstockning (flera gånger) och det har alltid startat med frossa och feber :( kram

2010-01-14 @ 17:18:28
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Linda

hmm ja måste nog hålla med dig om att Joel inte e en favorit, tänker som ngn van sa bara på Joel bitar ;.)

Theo, Liam, William, Nelson,Noah, Leo.....ja det finns amssor av fina pojknamn tycker jag. Liam är min personliga favorit vilket min sambo verklige inte gillar snyft

Hoppas ni kommer överens snart.

Kram

2010-01-14 @ 19:07:01
URL: http://familyspace.blogg.se/
Postat av: Patricia

Jag tycker Noah passar bra =) Annars så gillar jag också Joel =)

2010-01-14 @ 20:40:21
URL: http://tricias.blogg.se/
Postat av: Helene Isaksson

Hej Theres, grattis till nya familjemedlemmen önskar "grannarna" i Emaus!

2010-01-14 @ 21:35:22
Postat av: Elin ett hus till oss

Så mysigt med en ny liten plutt! Jag tror inte att jag har skrivit grattis även om jag har smugit in här. GRATTIS!!!

Va svårt med namn, hoppas ni hittar det perfekta!



Sv: jag tror att Vincent öppnar i april.



Kram Elin!

2010-01-14 @ 21:39:13
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej gumman, hur mår du? är allt bra? hoppas du inte ligger o är för krasslig, skickar massa kramar till er!!!

2010-01-14 @ 22:35:28
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: emiz

Hej! Matteo är ett fint namn. Något i er stil?

Mira och Matteo=)



kram emma

2010-01-14 @ 22:50:07
Postat av: Theodora

Ja, just pojknamn är faktiskt svårt. Men mitt absoluta favoritpojknamn är Caspian. Prins Caspian från sagorna om Narnia som räddade landet och gav dem hopp. Vackert tycker jag.

Annars måste jag ju säga att Theo är ett kanon-namn enligt mig (höhö)



Jag hade mjölkstockning nästan oftare än vad jag inte hade det när jag ammade Leia. Räckte med att jag öppnade kylskåpet och så låg jag i hög feber och ont i brösten. Jag kunde uppleva ett tryck ibland över bröstkorgen och inte just i brösten, en gång drömde jag att någon satt och tryckte allt vad den kunde över min bröstkorg, men att det i själva verket var mjölkstockningen som gjorde ont. Vid andra tillfällen blev jag bara något öm och hård i brösten men med jättehög feber.



Hoppas du snart mår bättre.

T.

2010-01-15 @ 00:39:10
URL: http://theodoraaa.blogg.se/
Postat av: Leia

Noel!!!

2010-01-15 @ 09:58:51
Postat av: sara Johanna

först och främst grattis till sonen. Svårt det där med namn, och speciellt när båda föräldrarna vill ha olika namn. Hoppas ni kommer på något bra namn till lill-killen. Några namn förslag från mig är:

* Leo

* Mio

* Axel

* Måns

* Jim

* Liam

* Love

* Leon

* Kian

* Oscar/Oskar



Hoppas som sagt att ni kommer på ett namn till pojken. Hoppas även att du blir kvitt feber och eventuell mjölkstockning.

2010-01-15 @ 11:03:50
URL: http://sarajohanna.blogg.se/
Postat av: Carro

Åh Theo som är så fint namn, synd inte sambon vill ha det :-)

Malte, William, Noel och Vilgot tycker jag är fina namn.

Annars har jag vääldigt svårt att komma på killnamn, tjejnamn är mycket lättare..



Hoppas du mår bättre snart!

Kram

2010-01-15 @ 12:09:54
URL: http://livetmedvendela.blogg.se/
Postat av: Lisela

Jag tycker att Noah är jättefint. Mira och Noah klingar jätte fint tillsamman. Mira och Theo funkar också :) Men Noah är verkligen hur fint som helst.

2010-01-15 @ 12:30:59
Postat av: Moster millie

Melvin, min nya favorit.

2010-01-15 @ 22:13:01
Postat av: Lisa

Grattis till pojken. Han är så himla söt och har verkligen fått ett eget utseende. Jag vill ge dig mitt namn som jag ville döpa vår son till först. Mattheus! Lycka till.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback