Vad ska bebisen heta?

2010-01-01 22:30:39 Graviditeterna
» Kommentarer(5) «


Fick en kommentar angående att jag inte skrivit nåt om namnförslag. Det finns en anledning till det och det är att vi inte pratat om namn på bebisen ännu. Jag o Maken har nämligen helt olika stil när det gäller älsklingsnamn. Denna gången tror jag vi båda går och hoppas på att bebisen ska komma ut och själv tala om vad den heter.

Jag har mina favoriter och jag hoppas på att Maken kommer att gilla dom lika mycket som mej när han väl ser bebisen.

Så när bebisen tittat ut och den ligger där på min mage så hoppas jag innerligt att det bara är helt självklart vilket namn den ska få.
Det är väl tur annars att man har tre månader på sig att bestämma sig för namn:)

Kommentarer
Postat av: Johanna ♥ Blivande tvåbarnsmamma

oj hoppas plutten kommer snart så du slipper gå och ha ont längre än nödvändigt..



kollar in hr varje timma för att se hur de går. :D

2010-01-01 @ 22:47:10
URL: http://salkert.se
Postat av: Matilda - 90a och Snart 2barns mamma!

hihi ja som tur är så hinner man ju bestämma sig när bebisen är född :)

2010-01-01 @ 23:10:56
URL: http://majbebis08.blogg.se/
Postat av: Theodora

Ja, man vet när man ser dem. Ibland tycker man olika som mamma och pappa, men oftast kommer man ju på något som man båda gillar.

Har en bekant som hade extrema problem med sin man, där de hade helt olika åsikt om alla namn och när bebisen kom så visste hon direkt vad deras nyfödde skulle heta, hon kunde inte se något annat namn, men pappan vägrade. De bråkade om detta i tre veckor nästan innan barnet fick sitt namn. Så det kan verkligen bli tokigt när namn skall väljas.

( men i hemlighet tycker jag man har lite mer att säga till om som mamma.. men säg det inte till någon blinkblink )

2010-01-02 @ 00:52:56
URL: http://theodoraaa.blogg.se/
Postat av: Jenny

Lycka till nu vännen och jag hoppas för allt i världen att dom inte skickar hem dej igen !!! Vad skönt att resten av familjen Nilsson är nere, så du får släppa allt det andra och bara koncentrera dej på förlossningen ! Vi hörs av så fort du orkar och kan !! Pöss på dej!

2010-01-02 @ 09:25:03
URL: http://fitforababy.blogg.se/
Postat av: Olelsi / Nettan

Ojoj minns när jag fick andra flickan, vad svårt det var med namn...Hmm vi fick tom påminnelse om namnet...hahaha!! Men morfar gick en dag och bar på henne så sa morfar; Elin ska hon heta och så blev det.

Hans mormor hette Elin.



När största flickan kom då hade vi bestämt Simone / Cornelia. Men det blev en Simone och det har jag sagt sen jag var ca 10 år (skratt).



Med grabben, så fick han flera namn. Jag skulle jue inte ha fler barn så där blev det: Tord Olowf Per Rudolf Viktor, men han heter Olowf. Alla nöjda och alla släktnamn med.



Många som funderat om vi var snurriga men töserna har fyra namn de oxå.



Kram Olelsi / Nettan i Hälsingland.

2010-01-02 @ 14:18:55
URL: http://olelsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback