Badplaner

2010-07-11 10:15:03 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «


Vi vaknar upp till ännu en solig dag. Tyvärr är humöret på lilltösen inte att leka med just idag. Hon måste ha vaknat på fel sida. Gnälllig och trotsig. Vi får hoppas att det går över när hon fått sova en stund till vid lunch. Just nu står Mira och fyller i vatten i badbassängen. Som det känns nu kan nog tom jag tänka mej ett dopp i poolen idag.

Eftermiddagen igår blev som jag trodde mycket trevlig. Jag slapp spela och kunde koncentrera mej på barnen istället:) Bilder kommer så snart jag lyckats få liv i min mobil igen (Jag har världens sämsta batteri).

Tänk att ännu en helg snart gått. Jag är rädd att den här semestern kommer att va över snabbare än man hinner säga BU.

Nu ska jag gå och kika till rabarberpajen i ugnen och duka fram kaffet. Hoppas ni alla får en mysig söndag!

Kommentarer
Postat av: CiliaH

Vem är inte gnällig och trotsig i denna värme :) Jag har morrat och haft mig hela förmiddagen jag med ;)

Hoppas ni får en bra dag trots värme och gnäll!



KRAM

2010-07-11 @ 11:26:45
URL: http://ugglehuset.wordpress.com
Postat av: Theodora

Kan hålla med ovanstående med att även jag har varit gnällig och trotsig idag, vilket Leia gärna också är varma dagar. Idag hade jag och Leia en härlig dialog:

Leia säger: Jag vill bada!

Jag säger: Självklart! Ta på dig din badräkt!

Leia svarar: Nej, jag vill inte!!!!! Jag vill ha bikini!

Jag svarar: Okej, här är din bikini!

Hon skriker: Nej!!!!! Jag vill ha en blå!!!!

Jag svarar: Men älskling, du äger ingen blå bikini!

Hon gråter: Jag vill ha en blå!!!!!

(och så här fortsatte det i en timme...)

Härliga tvååringar :)

Kram på er!

2010-07-11 @ 23:06:29
URL: http://theodoraaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback