En Kanelbulle är bättre än läggningar

2010-07-29 20:07:05 Mitt mammaliv
» Kommentarer(5) «


Maken är nere och försöker få barnen i säng. Jag hör hur det pratas och gråts om vartannat. Att Mira kommer att somna nu har jag för länge sen tappat hoppet för. Vi som tom drog ut på läggdags till strax innan åtta för att vara säkra på att hon skulle somna. Theo ligger också och tjoar och jag kan förstå honom. Kan inte vara lätt att komma till ro i ett rum där det skriks och ropas.

Jag har just avslutat ett storbak med kanelbullar. Det var evigheter sedan jag gjorde ett bullbak sist så det var riktigt roligt. Gott kommer det nog också vara så snart vi får smaka. Vi bestämde att vi skulle ta ett glad mjölk och en bulle till filmen vi ska se så snart barnen somnat. Vi hyrde tidigare idag "Snabba cash" och jag hoppas att den är så bra som alla säger att den ska va.

Idag har vi som jag berättade tidigare träffat Familjen K. Vi käkade lunch tillsammans och åkte sedan till stan och gick en sväng. Jag köpte en skötväska! På stadium av alla ställen. Ingen riktig skötväska, men ändå både snygg och praktisk och det bästa av allt var att den kommer att kunna användas av maken också. Hitintills har jag bara haft tjejiga varianter och det är kanske inte så schysst.


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Så skönt att det inte bara är mitt barn som krånglar på kvällarna...

2010-07-29 @ 21:02:56
Postat av: Anna - Mamma till Felicia & gravid med lillebror

Bakade oxå bullar häromdagen. super roligt. Länge sedan jag bakade.

Hoppas dom smakade :)

2010-07-30 @ 07:28:43
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Filippa - mamma till Liam (ny bloggadress!)

Jobbar på lindex ;) och jobbar för tillfället men vi har bara ta 2 betala för 1, så blev lite fundersam! Måste ta upp detta i dag på jobb :)



Japp, har jag med hört! Kanon priser!

2010-07-30 @ 07:51:26
URL: http://liamochvi.blogspot.com
Postat av: Petra

jobbigt de där med barn o sömn:(lika här,kanske har vi lika skötväska jag har oxå en från stadium som jag köpte då vi fick Engla ,en sportig sådan:)kram

2010-07-30 @ 08:45:15
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/
Postat av: Petra

jobbigt de där med barn o sömn:(lika här,kanske har vi lika skötväska jag har oxå en från stadium som jag köpte då vi fick Engla ,en sportig sådan:)kram

2010-07-30 @ 08:47:15
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback