Kul kväll på tu man hand

2010-07-01 22:05:44 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «




Fy va kul det var att gå på teater med Maken ikväll. Vi har skrattat massor och jag har helt ont i käkmusklerna. Så det ska va när man går på en "smällidörrarfars". Jag önkade att jag också fick va med och spela teater igen. Ibland saknar jag det fruktansvärt mycket! Kanske någongång sen när barnen blivit lite större att man kan gå med i någon lokal teaterförening. Det skulle jag gilla.

Ni som har vägarna förbi stan eller som har denna föreställning där ni bor borde gå o kika på den. Rapp och snygg dialog med som sagt massor av skratt och förväxlingar.

Theo hade skött sig exemplariskt och somnat direkt efter gröten. Det var inga problem att ha barnvakt för honom inte. Tack snälla Stina som ställde upp. Det var länge sen vi kom iväg bara jag o maken... mitt biopresentkort som jag haft i över 1 år hann tom gå ut... så nu blir det ingen gratis bio för oss. Jag fick en teater istället.

Nu ska jag sätta mej och kika på alla tyger som damp ner i brevlådan idag. Nu saknar jag bara en order till sen ska jag sy klart alla beställningar som jag har liggande. Jag ska prova mammas nya symaskin nästa vecka. Det ser jag fram emot! Hade jag pengarna skulle jag lätt gå o köpa mej en ny mer avancerad symaskin... det skulle man inte ha trott för ett halvår sedan. Jag måste erkänna att när jag fick symaskinen i present för några år sedan fick jag en chock och tänkte att den där kommer jag aldrig att använda mer än till att fålla gardiner. Tydligen kände min mamma mej bättre än jag själv gjorde... eller så hoppades hon bara att jag skulle bli lite "händig" när jag blev vuxen.

Nu ska jag avsluta detta enormt långa inlägg...förstår om ingen ens orkar läsa till slutet.
Gonatt med er och dröm sött!

Kommentarer
Postat av: Anna - Mamma till Felicia & gravid med lillebror

Vad roligt att det blev en lyckad kväll. Hoppas jag och L kan göra något sådant innan liten kommer.

2010-07-02 @ 06:55:55
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: jenny

Roligt vännen at ni kom iväg på en kväll på tu man hand! Och självklart läser jag till slutet - toker;-)



KRAMAR och ha en härlig fredag!

2010-07-02 @ 08:01:57
URL: http://jennyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback