Theo snart 7 månader

2010-07-24 21:31:47 Theo växer & utvecklas
» Kommentarer(3) «




Även Theo är i någon form av gigantiskt utvecklingssteg.

Denna veckan har han lärt sig sitta alltmer stadigt. Nu kan han sitta en längre stund, men för säkerhetsskull får han ändå ha kuddar runtomkring sig.

Han övar fortfarande på att ta höga A, men har också utvecklats i språket genom att börja säga "bababa" och "papapa". Jollrar gör han mer och mer för varje dag. Så sött.

En annan lite "rolig" sak är att han helt plötsligt börjat säga ifrån när han inte får som han vill eller när han tappar en leksak. Då skriker han i högan sky.
Idag har han flera gånger börjat gråta hysteriskt bara för att Mira gråtit. Jag vet inte om det beror på att han blir rädd när hon gråter eller om han bara vill härmas och sympatigråta. Svårt att låta bli att skratta när de båda sitter och gråter och egentligen vet ingen av dem riktigt varför de gråter.
Jag tycker det är kul att Theos personlighet kommer fram mer och mer.

Han är fortfarande världens snällaste och lugnaste... men kan ändå säga till när han blir ledsen eller arg. Det är kul att se hur olika han och Mira är trots att de är syskon.


Kolla in de goa låren:)

Kommentarer
Postat av: Anna - Mamma till Felicia & gravid med lillebror

Ååå vad jag längtar efter bebis lår & armar :)

2010-07-25 @ 07:55:54
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej, Jag har en son som nästan är lika gammal som din som jag tycker äter väldigt lite. Hur mkt och vad äter theo på en dag?



Kram

2010-07-25 @ 17:08:26
Postat av: Therese

Svar till Anna:



Theo äter en hel portion med gröt till frukost och kvällmat, sedan äter han nästan en hel stor burk med mat till lunch plus någon fruktpure till efterrätt. Mellan målen ammas han, även om han vaknar på natten så ammar han. Theo äter väldigt mycket för sin ålder skulle jag tro:)



Vad äter din son?

2010-07-25 @ 22:56:33
URL: http://mirasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback