Underbara sommar!

2010-07-12 20:02:21 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «




 





Idag har vi legat och gottat oss på stranden. Mira tyckte det var lite otäckt första doppet i vattnet sedan förvandlades hon till en liten fisk. Så roligt att se hur hon lekte och plaskade i vattnet. Hon ville inte gå upp trots att läpparna var blå och hon skakade som ett asplöv. Jag känner igen det senariot från när jag själv var liten. Jag älskade vatten över allt annat! Kunde ligga i i timtals! Mira verkar vara likadan.

Det har varit en härlig dag med mycket bättre humör från Miras håll. Kul att få sin tjej tillbaka och inte det brummande monstret som visade sig igår:)

Nu sitter jag här och klockan är snart åtta. Båda barnen sover. Vi fick verkligen revanch ikväll då båda barnen somnade direkt utan ett enda pip. Mira sov 10 min efter lunchen idag istället för drygt en timme som hon vanligtvis sover. Kanske är det middagssömnen som gör att hon krånglar på kvälllarna ändå? Jag blir inte klok på detta med sömn hit och dit. Jag tar vara på den här kvällen iaf och gläds över att de båda somnade direkt.

Nu ska jag sätta mej och sy färdigt mina beställningar, ta kort och sedan slå in dem i paket så att jag kan posta imorgon.


Kommentarer
Postat av: sandra

Det kan nog vara middagssömnen! Alvin började krångla innan han var 2,5år och nu när Edvin föddes orkade jag inte tjaffsa med honom längre så vi tog ju bort lunchvilan som max varit en timme innan fast det tog ett tag innan vi märkte skillnad. NU är det inga problem att få honom i säng på kvällen. Skönt det ser ut att bada! KRam

2010-07-12 @ 20:53:11
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Anna - Mamma till Felicia & gravid med lillebror

man kan vrida och vända på detta med sömnenn. Ibland kan våran tjej sova 3h (!!!!) mitt på dagen ändå sova bra hela natten och somna tidigt på kvällen ibland är 1h för mycket på dagen. Hoppas du njöt för man vet aldrig när det vänder :)

2010-07-13 @ 07:35:24
URL: http://tokmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback