Att ta det lugnt som tvåbarnsmamma

2010-06-24 20:07:07 Mitt mammaliv
» Kommentarer(3) «


Idag har jag varit en äkta stekare. Jag har suttit och latat mej i solstolen varje liten minut det varit möjligt. När jag säger att jag suttit och latat mej i en solstol hela dagen så betyder det fortfarande att jag:

- Rest mej minst var 4:e minut och sprungit efter något av barnen
- lagat frukost, fika, lunch, mellis och middag
- Lagt barnen inte bara en utan fem gånger
- Bytt x-antal blöjor
- Busat med Mira på studsmattan
- Hämtat och plockat ihop leksaker
- Lekt med barnen
- Myst med Theo
- Tvättat två tvättar och hängt upp dessa
m.m m.m

Att "vila" har sedan man blev mamma fått en helt ny innebörd. 

Att ta det lugnt betyder numer att man endast tar hand om ett barn och maken det andra.

Att sova skönt en hel natt betyder att man endast blir störd två gånger och inte behöver gå upp före sex på morgonen.

Mycket har fått en helt ny innebörd sen man blev tvåbarnsförälder.

Kommentarer
Postat av: Sofie - Radhusmamman

Ha ha. Jag känner igen det där :)

Vila har verkligen fått en helt ny innebörd.



Det lyxigaste som kan hända är om båda barnen sover samtidigt en stund dagtid. Fast då blir jag nästan lite rastlös och känner att jag måste göra nåt vettigt...

2010-06-24 @ 23:23:08
URL: http://sofst.blogspot.com/
Postat av: Anna - Mamma till Felicia & gravid med lillebror

Så sant. Fast jag har ju den lyxen att kunna vila på riktigt när Flisan gör det men redan nu får jag en inblick i hur det skulle vara med två barn. Så fort jag inte rör mig så vaknar lillebror och sparkar rakt upp i revbenen. aj som satan vad ont det gör så att vila går inte längre.

2010-06-25 @ 08:01:35
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Petra

så jäklar sant:)bra skrivet kram kram

2010-06-27 @ 21:56:45
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback