Kungen av blommor

2010-06-05 17:50:32 Mitt mammaliv
» Kommentarer(9) «




Jag har inte tid att sitta vid datorn längre. Det är väl ändå positivt. Jag blir tokig när det är sol ute. Jag måste utnyttja solen varje liten sekund jag har möjlighet till. Ja... det är väl därför jag sitter här med kliande soleksem också. Någon som har något tips hur man lindrar klådan? Jag har smörjt med kortisonsalva.

På förmiddagen idag tog vi en tur ner på stan och lördagsmarknaden där det fyndades blommor i massor. När jag sedan kom hem därifrån har jag roat mej med att planetera alla blommorna och försöka få lite ordning i våra rabatter. Nu känns det äntligen lite mera hemtrevligt här ute på gården. Det dumma med att inte ha någon koll alls när det gäller blommor är att jag förmodligen kommer att döda alla blommor innan det ens har blivit sommar på riktigt. Jag har satt en del blommor i krukor och en del i rabatterna... förmodligen har jag satt helt fel blommor i krukorna och så kommer dom också att dö pga av att de inte fixar att växa i en liten kruka. Jag gillar inte att ligga och rensa ogräs. Jag hatar alla spindlar, myror och småkryp som finns bland blommorna och buskarna. Jag tvivlar på att det är enbart mitt eksem som kliar. Jag har säkert minst 10 småkryp som festar loss på min rygg. huuuuha. (Jaja, jag är lite divig jag vet. Men jag har iaf jord under naglarna än och det stör mej inte alls)





 


De vita blommorna på denna bild bara lade sig nrä jag planterade om dem, vi får väl se om de reser sig annars får jag köpa nya.

Så vad tror du mamma, är det nåt jag måste plantera om?

Kommentarer
Postat av: mamma

Det ser jätte bra ut. De vita blommorna mår säkert mycket bättre i morgon. vattna mycket bara. Du har ju så många dolda talanger att vi häpnar. Men stolta är vi. Kram.

2010-06-05 @ 19:08:38
Postat av: Bea

Vad fint det blev med alla blommorna :) Hoppas ni får en trevlig lördagskväll!

2010-06-05 @ 19:57:33
URL: http://linesmamma.blogg.se/
Postat av: Anna - Mamma till Felicia & väntar nr 2 :)

Vilken fin klänning Mira har. Köpt?

2010-06-05 @ 20:49:39
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Christel

Läser din blogg men har aldrig kommenterat den förut !

Det blev ju fint med blommorna !!

Men skulle vilja råda dej att om du smörjer med kortison skall du absolut inte vara i solen då kan man få missfärgningar i huden !!



Kramizzz

2010-06-06 @ 08:12:54
Postat av: stine - mamma till Wiggo

shit vad avis jag blev på de vita stora krukorna, skitsnyggt!!! du kan det där med blommor du :)

2010-06-06 @ 13:12:21
URL: http://pokerfrugan.blogg.se/
Postat av: Matilda; 19år och Mamma till Mercedes & Leon

gud vilken fin klänning hon har på sig, är det en my kidoo klänning?

2010-06-06 @ 20:35:07
URL: http://majbebis08.blogg.se/
Postat av: Matilda; 19år och Mamma till Mercedes & Leon

gud vilken fin klänning hon har på sig, är det en my kidoo klänning?

2010-06-06 @ 20:35:19
URL: http://majbebis08.blogg.se/
Postat av: Helen

Hej! Halkade för första gången in här via en annan blogg. Har ett tips för soleksemen (har själv haft problem)Ett som kan lindra just nu: Teetree olja.Badda lite försiktigt första ggn om du aldrig provat förut så du inte får en reaktion. Sen ett tips som verkligen hjälp mig. Men det är förebyggade,

Bio-Karoten tabletter.Jag börjar äta en kur i mars ungefär och klarar mig så gott som utan eksem nu om somrarna. Häls Helen

2010-06-06 @ 22:11:01
Postat av: Anna - Mamma till Felicia & väntar nr 2 :)

Det ska bli roligt att se hur mössan ser ut. Antar att inlägget kommer strax.

2010-06-07 @ 09:25:45
URL: http://tokmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback