Det härliga livet som tvåbarnsmamma

2010-03-26 20:07:03 Mitt mammaliv
» Kommentarer(1) «


Hade som jag sa tidigare besök av Emil och Louise idag. Jag och Louise gick på trevlig promenad och sedan fikade vi gott när vi kom tillbaka hem igen.

Jag och barnen blev lämnade ensamma vid sextiden. Vi stod och skämtade om hur min kväll skulle kunna bli och när vännerna stängde dörren var det som att trycka på en knapp. Theo började störtgråta och Mira vägrade följa med mej upp på övervåningen för att äta. När jag väl lyckats få upp båda barnen så var det dax att laga mat. En gallskrikandes Theo varvades med gnällig Mira. Höjdpunkten kom när Mira ramlade ner från sin stol. Båda barnen gallskrek ikapp. Vissa stunder är det härligt att vara mamma.

Jag fick iaf ordning maten till sist och fick några lugna minuter medans båda fick lite mat i sig.

En halvkaosartad timme följde innan jag till sist fick båda att somna och jag kunde börja fokusera på mej själv.

Nu sitter jag här med proppfull mage efter en enorm tacotallrik. På teven visas Let´s dance. Om en stund ska jag gå ner och sätta på filmen jag hyrt. Hoppas den är så bra som jag hört rykten om.


Någon som sett denna?


Kommentarer
Postat av: Reneida

Vi såg den på bussen när vi var i fjällen, den är sådär..... Har sett bättre! :o)

2010-03-31 @ 13:38:51
URL: http://minisresa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback