En annorlunda morgon

2010-03-03 07:55:47 Mitt mammaliv
» Kommentarer(1) «


Mornarna här hemma brukar se ganska lika ut. Maken går upp med Mira när hon vaknar och sedan kommer jag och Theo efter när han har ammat färdigt. Oftast brukar han sova lite längre än vad Mira gör innan han vaknar. Jag är med andra ord ganska bortskämd med sovmornar i vanliga fall.
Idag blev det helt tvärtom här hemma. Theo vaknade vid halv sju och ville ha mat. Självklart bajsade han ner sig totalt så jag fick lov att gå upp till skötbordet och tvätta av honom och byta kläder. När det sedan belv dax att gå och lägga sig igen så var han klarvaken och det var ingen idé att försöka sova igen. Så vi hamnade framför tven och datorn.
Mira vaknade sedan vid kvart i åtta. Hör inte till vanligheterna att hon sover så länge, men jag antar att det har att göra med hennes nattstrul. Hon var nämligen vaken mellan tre och fyra inatt. Suck.

Solen skiner även idag och jag känner mej lite sugen på en promenad. Frågan är bara vem jag ska ringa och be att göra mej sällskap?

Nu mår jag otroligt illa så det är bara att ta sig in i köket och få i sig lite frukost. Jag fattar inte dom som inte kan käka frukost, jag klarar mej inte utan frukost.

Kommentarer
Postat av: sandra

Jag måste också äta frukost för att överleva, speciellt nu med två barn :-)Hoppas dom hör av sig om vagnen!

2010-03-03 @ 10:46:17
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback