Först var det roligt sen blev det tråkigt...

2010-03-31 13:01:57 Mitt mammaliv
» Kommentarer(1) «


Idag vaknade både jag och Maken med ett leende på läpparna. Mira vaknade vid sjutiden och gick för andra gången upp ur sängen själv. Hon knatade ut i vardagsrummet och stannade upp i vår dörr. "Hej!" ropade hon där. Går inte att beskriva det roliga i det hela men man kunde på hennes lilla hej höra både en stolthet i rösten att hon tagit sig upp själv och en glädje över att se oss samt glädje över att det var morgon.

Maken drog sig upp och satte på Disney klassiker (Miras favvo dvd), efter det somnade vi om och vaknade inte förrän klockan åtta (!) då dvden var slut och Mira kom in till oss igen. Så länge har hon aldrig suttit och kikat på film själv.

Jag tyckte fram till för en liten stund sen att det var fantastiskt att hon lärt sig gå upp själv. Anledningen till att jag ändrade uppfattning var då vi skulle lägga henne för att sova middag för en stund sedan. Arg som ett bi var lilltjejen. Efter att hon klättrat ut och gått ut ur rummet 10 ggr så gav jag upp. Nu sitter hon och varvar ner framför tven och jag hoppas på att kunna lägga henne om några minuter igen. Hur gör man annars? Hoppas det var en engångsföreetelse att hon inte ville sova middag!

I eftermiddag blir det en lugn dag här hemma. Inget planerat mer än att åka till postlådan med ett gäng traderapaket.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hoppas det inte fortsätter så du kan lägga henne. Tyvärr har jag inga tips för sedan Alvin fick en vanlig säng måste vi ligga brevid honom för att han ska ligga still + att han vägrar sova middag och somnar inte på kvällarna så numera är alvin vakne på dagarna. Fast han är ju lite äldre så sömnen på dagarna var nog bara bra att vi tog bort. Kram

2010-03-31 @ 14:05:33
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback