Ringde vårdcentralen

2010-03-24 16:34:28 Theo växer & utvecklas
» Kommentarer(5) «


Idag tog jag tag i och ringde vårdcentralen och rådfrågade dem angående Theos förkylning. Hon tyckte absolut att jag skulle komma in så att de fick kika på honom. Tyvärr hade de ingen tid idag utan vi får komma in imorgon. Med tanke på att de inte hade någon tid tyckte hon att jag skulle ta kontakt med barnakuten för att få komma på en koll redan idag. Jag har inte ringt dit än eftersom jag ändå inte har någon bil. Blir Theo värre till kvällen ringer jag så klart annars får jag avvakta tills vi kan åka till vårdcentralen imorgon istället.

Jag hoppas verkligen att det bara är en vanlig förkylning och att det inte är något annat. Han är ungefär lika idag som igår. Rosslar när han andas, hostar illa, täppt i näsan och äter ryckigt (dvs han släpper bröstet då och då för att få bättre med luft)


Min älskade lilla gullgroda. Hatar att se honom sjuk!

 


Kommentarer
Postat av: Linda

Stackars liten som blivit sjuk! :-( Bra att ni får åka in med honom. RS-viruset härjar för fullt just nu har jag hört.



Erik är också förkyld, men det är mest i näsan. Han har varit täppt och snorig mer eller mindre konstant sen han föddes.



Så söt han är er lille Theo. Rätt lik storasyster tycker jag! :-)



kram Linda

2010-03-24 @ 17:43:22
URL: http://lindaskriver.blogspot.com
Postat av: Mariam

Usch! Stackars Theo. Simon hade något liknande för några veckor sedan. Vi fick ventillin som öppnar luftvägarna. Tyckte inte det hjälpte så mycket men efter ytterliggare ett par dagar minskade hostan och roslingen. Hoppas det inte är värre än så för Theo men har hört att RS härjar nu. Därför vi undviker öppna förskolorna.

2010-03-24 @ 18:11:57
Postat av: Linda

åh stackars sötnosen! Hoppas verkligen att det inte är något allvarligt.

Tänker på er.

kram

2010-03-24 @ 19:34:51
URL: http://familyspace.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej!



Kul att du gillade mössan.

Såg att ingen bild hade kommit upp.

Har inte så mycket tyg kvar av det du ville ha, så om du vill göra en beställning gör det snart :D



ha en fortsatt bra kväll!



sofia/lilla08a

2010-03-24 @ 19:57:14
URL: http://lilla08a.blogg.se/
Postat av: Carolina

Stackars liten, hoppas han blir frisk snabbt! kram

2010-03-24 @ 20:23:24
URL: http://carolina1979.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback