Vårfeelings och nya sovrutiner

2010-03-16 17:54:50 Mitt mammaliv
» Kommentarer(5) «


Det gick bra på min reklamationsrunda. Jag fick lämna tillbaka både koftan och leggingsen. Istället för koftan blev det en kjol... Självklart i mitt nya favorit material jeans.
Med posten idag kom det en 30 % rabatt kupong på lindex. Tack för den säger jag och klickar hem en jeansjacka på shop online.

Det är svårt att inte bli shoppingsugen när det är vårfeelings utanför dörren. Eller är det bara jag som är sån?

Vi vinkade nyss av ett par gäster som kom för att lämna ett grattispaket till Theo. Fick en jätte söt body och ett par mysiga strumpor.

Tänk att den här dagen gått nu också... Mira ska äta kvällsmat nu och sen är det dax för sängen. Ska bli skönt att ta kvällen här hemma snart.

Ska börja med en ny läggningsrutin på Theo idag. Igår lade vi honom strax efter nio och då sov han till klockan två på natten innan första amningen. Ska testa att lägga honom nio ikväll också få se hur länge han sover. Tidigare har han alltid varit uppe till elva-tolv och det tar knäcken på mej. Jag kommer aldrig att orka lägga mej så sent och gå upp tidigt med Mira sen när Maken börjat jobba igen... så nu ska vi försöka få Theo i säng tidigare. Jag hoppas det funkar. Jag tar gärna en amning klockan två bara jag får gå och lägga mej lite tidigare.
Lånade en bok på bibblan om spädbarnssömn. Ska bli intressant att läsa om de har några tips.






Kommentarer
Postat av: sandra

Skulle hellre aldrig orka ta Alvin på morgonen om Edvin somnade sent. JAg har fått inte en rutin nu tror jag som hållit sig några veckor. Edvin somnar vid halv 7 sen sover han ofta til tidigast 12 och äter, sen äter han vid 4 igen. Ibland vaknar han inte förrens 2-3 och sover så til 6-7! FÅr se bara hur länge det blir så.. Kram

2010-03-16 @ 19:37:35
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: ♥ Nina ♥

Just nu har vi bara en skruttvagn av okänt märke, så sällan vi använder den. Blir mest att han går då vi är iväg nånstans. Men ska försöka hitta nån smidig sulkyaktigt att ha för lite längre promenader framöver. Blir ju rätt många numera.



Jag har strax tappat 30 kilo, å jag är supernöjd. Har kämpat med min övervikt hela mitt liv, å sista utvägen blev en gastric bypass i januari i år. Så det är mitt "hemliga" recept. Inget som rekommenderas om man nu inte har en riktigt hemsk otrevlig övervikt som jag nu hade ... Kämpa på å du ska se du når ditt mål!! KRAM

2010-03-16 @ 20:42:04
URL: http://snostjarna.blogg.se/
Postat av: Anna

Dom är från H&M och kostar 198 spänn! Som hittat! :)

2010-03-16 @ 21:46:49
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Filippa - mamma till Liam

Spara 30% kupongen så kan du använda den både på nätet och i butiken ;) Bara ett tips! Så kan du handla något mer! (jobbar på lindex..)



Kram!

2010-03-17 @ 22:01:34
URL: http://fillies.blogg.se/
Postat av: Annah

LL och M somnar ungefär samtidigt vid sju/halv åtta men i början var LL ofta vaken tills jag gick och lade mig, men det är skönt nu att ofta få lite egentid på kvällen.

2010-03-18 @ 15:54:16
URL: http://elsklingen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback