Bvc besök - 4 mån

2010-05-05 18:06:08 Theo växer & utvecklas
» Kommentarer(4) «


Kollen på bvc gick bra som vanligt. Gullgrodan växer så det knakar.

7850 g till sina 67 cm

Lite roligt att jämföra med Mira som vägde 7300g och var 66 cm lång. Inte så långt mellan alltså.
Båda låg/ligger stadigt ett-två hack över "normalkurvan".

Vi hade lite matprat och jag fick höra vilka rekommendationer som gäller nu. Lite intressant att höra att det ändrats på bara den tiden sen Mira var bebis. Med henne "skulle" man börja ge smakisar vid 4 mån nu ska man helst vänta enda till 6 mån. Jag tänker nog lägga mej någonstans däremellan. Beror på hur intresserad han verkar vara av maten och hur bra han sover om nätterna. Mer mat ger nöjdare barn. Det är min åsikt iaf.

Nu är det återigen dax för mat här hemma. Vi gör inget annat än äter!
Ikväll ska ni få höra om den köttätande monsterväxten jag hittade i trädgården idag.

Kommentarer
Postat av: Ida Fridalius

Det låter som friska barn!

Väntar med spänning på historien om den köttätande i trädgården!

2010-05-05 @ 18:40:29
Postat av: Sandra

Tycker också det är roligt att jämföra Edvin och Alvin. Edvin väger ju bara 5990g och är 61,7cm lång, en anledning till att vi börjat med gröt redan nu annars hade jag nog väntat. Alvin vägde 6770g och var 67,2 cm lång.

Söt Mira är som la sig i vaggan, Alvin brukar hoppa i Edvins spjälsäng ibland fast han inte får :-)

2010-05-05 @ 20:53:05
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Sara - Mamma till Max 1,5 år

tänk så olika rekommendationer de har hela tiden! Min bror och hans fru har en son på 4 månader och två veckor och han har börjat med smakisar. de kanske säger olika beroende på var man bor?!

2010-05-05 @ 22:35:36
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: Linda

Han växer på bra! :-) Erik var drygt 6,1 kg i fredags när vi var på Ryhov.



Ja, det där med rekommendationerna ändras ju hela tiden! Erik var 5 månader gammal igår, men egentligen är han ju bara 3 månader om man räknar med hur gammal han skulle varit om han fötts på bf-datumet. Så vi börjar nog med smakportioner om någon månad ungefär.

2010-05-05 @ 23:04:25
URL: http://lindaskriver.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback