Första smakisen

2010-05-14 20:43:11 Theo växer & utvecklas
» Kommentarer(0) «


 

Jag vet att jag sa att jag skulle vänta länge med att ge Theo gröt, men idag kunde jag inte hålla mej längre. 

Den senaste veckan har Theo varit mycket mer gnällig och krävande, inte alls likt honom. Han har ammat ungefär varannan timme och är ändå inte nöjd. Läste lite på internet om olika utvecklingsfaser igår och då stod det att vid 4 mån så är det en fas som gör att bebisarna kan bli lite extra klängiga och gnälliga. Struliga med sömn, mat och sånt var tydligen inte heller ovanligt.

Kände igen mycket av det jag läste i Theo.

Hur som helst så bestämde jag mej idag för att testa med att ge honom gröt för att se om det kan göra honom lite nöjdare.

Hur gick det då? Han hade svårt att fatta vad skeden skulle in i munnen och göra och det mesta av gröten som åkte in kom också ut ganska snabbt igen. Gullgrodan! :) Övning ger färdighet... bara att fortsätta "smaka".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback