Inte alltid som man tänkt... men underbart ändå.

2010-05-06 12:34:00 Mitt mammaliv
» Kommentarer(8) «




Vilken mysig början på dagen vi har haft. Ja man får ju sänka sina förhoppningar lite och inse att med två barn i huset är det alltid lite kaos och inte så där idylliskt som man kanske önskade på sin födelsedag. Att sitta ner och ta det lugnt, bli påpassad i soffan och bara njuta hela dagen är väl inte heller riktigt vad man kan göra.

Men att vakna av att dottern kommer in och ger en världens blötpuss och säger "tårta" för första gången slår nog det mesta.
Eller när man satt på båda barnen jätte fina kalaskläder och när de efter två minuter måste bytas på igen, Ja då kan man ju välja på att bli bitter eller skratta åt det. Theo kunde ju inte rå för att blöjan inte höll tätt och Mira fick ju loooov att smaka på chokladsåsen, inte kunde hon väl veta att det skulle droppa på klänningen.

Jag har iaf fått världens bästa present idag, utdelad av vågen. Jag har nämligen äntligen nått min inskrivningsvikt. Alltså mitt första delmål mot en trevligare beachkropp. Kanske ville vågen bara vara lite extra snäll just idag. För jag kan inte riktigt fatta hur jag kan ha gått ner i vikt senaste veckan då jag fikat i stort sett varje dag och inte tagit mej iväg till gymmet en enda gång. Glad blev jag iaf och ska fira detta med att inte ställa mej på vågen på flera veckor:)

Presenter från familjen har jag inte fått än, vi ska istället åka på en liten tur på lördag. Shopping, shopping, shopping! Ser jag verkligen fram emot!
En crosstrainer ska jag också få av maken. Eller vi ska köpa den gemensamt. Ska bara hitta en billig på blocket först.

Nu ska jag sluta skriva för det här blev ju alldeles för långt. Några bilder från morgonen...

 
Mira hjälper till att baka tårta.   Mira smakar på tårtan... mindre bra.


Ganska fantasilös yttersida, men desto godare innehåll. En liten råtta har förstört blomman.


Fika!




Just nu ligger båda i vagnen och sover. Mira tyckte det var jätte kul att få sova i vagnen samtidigt som lillebror.
Har man vart uppe sen femtiden behöver man sova innan lunch.


Kommentarer
Postat av: Carro

Ett jättestort grattis på din dag!!



Såg ut att vara en god tårta :-) Vad fyllde du den med?



Och härligt att du nått inskrivningsvikten! Jag har fortfarande 1,5 kg kvar. Men hade då också vid inskrivningen lagt på mig 2 kg under semestern, så minst 3,5 till måste jag gå ner :-/



Hoppas du får en fortsatt bra dag!

Kram

2010-05-06 @ 13:26:29
URL: http://livetmedvendela.blogg.se/
Postat av: Anna - Väntan på nummer 2 :)

Grattis på födelsedagen. Får man fråga hur mycket du fyller?



Du en fråga jag tänkt fråga länge, har du regnskydd till vagnen? alltså det som hör till. om du har dde är det samma regnskydd till sittdelen som till liggkorgen?



Hoppas du förstår vad jag menar.

2010-05-06 @ 13:42:08
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Sara - Mamma till Max 1,5 år

Ett stort grattis till dig =) Hoppas dagen fortsätter lika mysigt som den startade!

2010-05-06 @ 13:59:00
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: Linda

Stort GRATTIS på födelsedagen!!



Det låter som en mysig början på dagen och jag hoppas den fortsatt likadant... :-)

2010-05-06 @ 16:27:52
URL: http://lindaskriver.blogspot.com
Postat av: CiliaH

Grattis på födelsedagen :) Tårtan var ju jättefin!



Hoppas du haft en fin dag. Visst är maj en himla ysig månad att fylla år i ;)



KRAM

2010-05-06 @ 19:54:41
URL: http://ugglehuset.wordpress.com
Postat av: Mariam

Vilken fin tårta. Tycker inte alls den var fantasilös utan fantasifull. :) Vad innehåller den? Hoppas resten av dagen också varit bra, även om Mikael måste jobba.

2010-05-06 @ 20:14:46
URL: http://[email protected]
Postat av: jenny - www.jennyn.blogg.se

hej gumman, återigen stort stort grattis på din födelsedag, och MEGA stort grattis till vågens resultat! Så otroligt roligt :-)



Jag hade minus hos vv i dag ialla fall även om jag har en hel del kvar till inskrivningsvikt, o sen resten för att komma ner till min idealvikt:)



Kramar!

2010-05-06 @ 23:10:16
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: Petra

Stort grattis i efskott:)kramar

2010-05-07 @ 10:19:25
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback