Köttätande monsterväxt! Varning för läskiga bilder!

2010-05-05 20:38:43 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «






Nej det var ingen köttätande monsterväxt. Men otäck var den.

Jag bestämde mej för att ta tag i en rabatt när vi var ute på eftermiddagen. I rabatten i hörnet ser jag att det kommit upp några röda själkar med blommor på. Blomman var inte speciellt fin så jag bestämde mej för att slänga bort dem, eller åtminstone fräscha till rabatten och flytta blommorna.

Jag börjar gräva och då tar det bara stopp. Helt plötsligt visar det sig att dessa små växter har enorma rötter! Jag börjar gräva upp dem och blir bara mer och mer äcklad. Till sist fick jag nästan panik där jag stod på knä och grävde upp dessa vidriga deformerade morotsliknande rötter. Fick diverse knäppa tankar och hade nästan inbillat mej själv om att det var en köttätande monsterväxt som snart skulle bli levande och hoppa upp och äta upp mej, när rötterna äntligen tog slut.

Nu ligger de där på gräsmattan och ser äckliga ut.

Jag ska aldrig mer gräva rabatter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback