Morgonsvammel

2010-05-19 09:07:42 Mitt mammaliv
» Kommentarer(4) «


Klockan är inte ens nio och jag har redan hunnit fixa iordning oss alla tre, bakat, diskat, plockat lite och ska nu hugga tag i tvätten. Måste sätta mej och skriva en lista på saker som ska va gjort innan vi åker på fredag. Känns som att jag glömt något viktigt.

Idag hoppas jag att vi alla tre kan lyckas hålla humöret uppe lite bättre än igår. Jag känner mej lite piggare iaf efter en hyffsad natt. Åtminstone Mira sov hela natten och vaknade inte förrän halv sju. Det känns som att vi börjar komma in i någon form av rutiner med henne igen. Hon vägrar fortfarande somna i sin egen säng, men för övrigt så börjar det fungera ganska bra.

Theo verkar fortfarande ha väldigt stort behov av mat och äter gärna varannan timme, speciellt på förmiddagarna. Jag har fortfarande inte riktigt fått till hans sovrutiner på dagtid. Han får tyvärr sova väldigt olika beroende på vad vi sysselsätter oss med på dagarna. Jag försöker få in en ostörd lång sovstund både på förmiddagen och eftermiddagen. De senaste två dagarna har Mira och Theo sovit middag samtidigt i vagnen. Det är verkligen lyxigt att få en timme för sig själv mitt på dagen.


Världens finaste!
Jag bara älskar T-shirten som Mira har på sig. Den är från mykidoos nyaste kollektion.


Kommentarer
Postat av: Emmelie

Gosse vad du ligger i men det är bra, då hinner man inte känna efter om man är trött=)

Ska bli så kul att träffa er i helgen, jag hoppas vi kan få er för oss själva någon liten fikastund eller så. Kanske kan träffas på söndag förmiddag då d inte blev något party. Kollade om intresse fanns att titta på kläder men fick inte någon jätterespons...ingen hade pengar typ. Alla sparar väl för stundande semestrar kanske=)

2010-05-19 @ 10:00:45
URL: http://lillyovi.blogg.se/
Postat av: Anna - Väntan på nummer 2 :)

Det är med sömn är knepigt. vars somnar Mira? spelar det så stor roll om hon inte somnar i sin egen säng? huvudsaken är väl att hon somnar :)



Felicia somnar oftast i tvrummet på golvet men ibland funkar det att hon somnar i sin egen säng. Jag bryr mig inte så mycket vars hon somnar baradet görs utan bråk och skrik :) Det orkar jag inte med på kvällen.

2010-05-19 @ 10:02:12
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Mariam

Ja, dom är verkligen två gobitar!

Hoppas du/ni hinner med massor idag så ni kan slappa mer de övriga dagarna. Alltid skönt att vara klar i tid men kvittar när man börjar så har man ändå ett antal saker kvar tre sekunder innan... :)Typ en regel.

2010-05-19 @ 11:28:56
URL: http://mammamariam.blogg.se/
Postat av: sandra

Edvin äter också ofta ibland fortfarande, kan bli lite tokig på det.. Känns som man bara matar ibland.. Hoppas det vänder när han vill byta ut ett mål mot gröt eller lunch. Han sover också lite olika på dagarna, det går bra om vi bara är hemma så jag kan styra lite över det! Kram

2010-05-19 @ 19:51:51
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback