På god väg mot flintis!

2010-05-17 10:43:24 Mitt mammaliv
» Kommentarer(1) «


När jag och maken sa godnatt till varandra igår kväll så sa jag att vi hade fyra timmar härlig djup sömn framför oss. Jag räknade då med att vi skulle få sova ostörda till fyra åtminstone. Klockan ett vaknade jag av att Mira var ledsen. Theo ammades då och storasyster flyttade över till oss. Sedan fick vi faktiskt lite sovmorgon till halv sju även om jag ammade en hungrig lillebror även klockan fem.
Jag är ganska sliten även idag, men det känns mer som en regel nu än undantag.

På tal om lillebror så har det stora håravfallet drabbat mej nu! Jag visste att det förmodligen skulle komma så småningom. Håravfallet som drabbar de flesta mammor efter graviditet. Det ligger tussar med hår överallt och min borste blir vit av ett drag genom håret. Undra om jag kommer bli flintis till sommaren?

Sommaren ja, den verkar dröja. Jag saknar solen! Mira är här utanför just nu. Jag sitter och ammar Theo innan vi också ska joina henne på gården. Det är helt fantastiskt att jag bara kan släppa ut henne på gården själv. Bra koll på henne har jag genom fönstren också. Skönt att hon kan roa sig en liten stund ensam på tomten.

I eftermiddag ska jag bjuda er på några bilder på mina busungar. Har fotat lite nu på morgonen.

... MEN nu är det time to gå ut. Theo ska få sova några timmar i vagnen medans jag och Mira roar oss med annat.
På återseende!

Kommentarer
Postat av: Anna - Väntan på nummer 2 :)

Tror att Vara "trött och sliten" hör nog till vardagen. Jag är tyvärr inte lyckad lottad men en unge som sover länge o bra :)

2010-05-17 @ 11:25:36
URL: http://tokmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback