Barnen flyttar runt

2010-11-22 13:07:55 Mitt mammaliv
» Kommentarer(1) «


Än så länge har det här varit en hemmadag. Theo valde att vara vaken halva natten så jag var inte så pigg på att gå till öppnaförskolan idag när jag vaknade. Theo har även han varit gnällig idag så det var nog lika bra att vi var hemma. Jag funderar på att åka till stan en sväng när Theo sovit färdigt sin eftermiddagslur. Mira skulle behöva några fler trosor:)Veckohandla måste vi också göra så vi kanske skulle passa på att göra det och hämta upp maken på jobbet samtidigt.

Ikväll ska vi ge Theo ett eget rum. Det får bli så att Mira flyttar upp till lekrummet och så får Theo ta hennes sovrum. Har ingen aning om hur det kommer att funka, men vi måste nog ge det ett försök. Theo störs för mycket av att sova i vårt sovrum plus att jag blir galen på hans timmeslånga vakenperioder han har för tillfället. Jag tror att det kan bli lättare att söva om honom om han har eget rum. Vi har hela tiden tänkt att barnen ska ha gemensamt sovrum på nedervåningen och ett gemensamt lekrum på övervåningen... när vi testade att lägga in Theo till Mira nu senast så gallskrek hon "Ta bort Theo" tills vi tvingades ta ut honom för att båda skulle kunna somna. Jag vet att hon säkert skulle acceptera det såsmåningom, men vi orkar inte ta den fighten just nu. Theo skulle ändå väcka Mira på nätterna nu och det skulle vi verkligen inte orka med.

Nog om det. Jag lägger säkert upp några bilder från flytten.

Nu ska jag sätta mej ner och underhålla Mira lite. Hon verkar behöva det.



Mira pekar ut vad hon önskar sig av tomten. Det är inte lite det inte. Minst en sak per sida:)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Edvin har varit jätte krånglig länge på nätterna men de senaste 3 har varit okej "ta i trä".. Vi skulle nog aldrig kunna ha våra barn i samma sovrum, skulle inte kunna slappna av om en vaknade. Men väldigt smidigt om det skulle fungera.



Tack för din kommentar igår förresten! kram

2010-11-22 @ 15:11:53
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback