Ibland måste man banka ur skiten

2010-11-10 20:43:40 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «




För en kvart sedan satt vår tokfia så här på lekrumsgolvet. Jag ska erkänna att vi mutade henne med en sockerkick på kvällskvisten för att hon var så intensiv. Det fick vi igen hundrafallt. Hon har sprungit omkring som en durasellkanin hela kvällen efter det sockret. Vår känsliga lilla tjej. Till sist kunde hon iaf lugna ner sig så pass att hon satte sig på golvet och började banka och där satt hon huuuur länge som helst. Till sist tror jag både brädan och mira föll ihop...



Nu sover hon gott i sin säng efter ett glas mjölk och lite småprat. Man vet att man "vunnit striden" när man hunnit stänga dörren och sprungit uppför trappan och hon fortfarande inte har ropat tillbaka en.

På fredag hoppas jag att vi är så pass friska att vi kan gå till öpnnaförskolan. Mira klättrar på väggarna nu och vi kommer att bli osams hela familjen om vi inte får komma ut snart och träffa lite folk.

Ps. Måste bara förklara att "skiten" i min överskrift alltså är "sockret" mira fick lov att banka ur sig

Kommentarer
Postat av: Sara - Mamma till Max 2 år

Max blir också helt vild av socker. otäckt att de reagerar så!

2010-11-11 @ 08:32:17
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: Anna - Mamma till två små troll :)

Flisan reagera inte så kraftigt på socker nå mera men förr var hon otroligt känslig.

2010-11-11 @ 13:20:18
URL: http://tokmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback