Konsten att vara snäll

2010-10-28 12:18:31 Mitt mammaliv
» Kommentarer(3) «



Att hjälpa lillebror att hålla i flaskan det gör Mira gärna.


Detta är ju helt otroligt. Jag lyckades få Mira att sova middag idag och tom i sin säng. Som pricken över i:et så somnade också Theo samtidigt så nu har jag några minuter av tysthet och lugn och ro. Jag ska njuta de få minutrarna det håller i sig och samla krafter till eftermiddagen.

Jag hoppas febern släpper nu och att min älskling får må bra i eftermiddag/kväll. Det räcker med snoret och hostan tycker jag.



Är man den som är stor och frisk så måste man vara snäll och ta hand om den som är liten och sjuk.

Jag försökte förklara för Mira idag att Theo är sjuk och då har han ont så man kan inte kramas så hårt. Jag sa också att när man är sjuk kan man få medicin så att det inte ska göra ont längre.
Lillstumpan säger då "Mira bita Theo?" "Nej, Mira har inte bitit Theo så att han har ont, han har ont iaf för han är sjuk" Svarar jag då. Vilket på hon svarar "Mira snäll tjej".
Är det något jag lyckats lära min tvååring så är det att det gör ont när man bits... men sluta bitas för det... nää, det tänker hon nog inte göra... men just idag tänkte hon iaf vara en snäll tjej.

Kommentarer
Postat av: Anna - Nybliven 2 barnsmamma

Hoppas Theo mår bättre. syns i hans ögon att han inte är riktigt hundra i kroppen.



Felicia är lika dan. Vet om att man inte får slå hundarna men gör det ändå..

2010-10-29 @ 07:59:46
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: lovisa

fin design:)

2010-10-29 @ 08:35:41
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Linda

hoppas han blir bättre..



fick du mitt mail om beställningen??

2010-10-29 @ 10:35:20
URL: http://liiiindanilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback