torsdagkväll

2010-10-28 21:22:07 Mitt mammaliv
» Kommentarer(4) «


Nu sover mina godingar. Fast så vidare go tyckte jag inte att Mira var när hon inte ville sova klockan sju. Egentligen är det kanske inte så jobbigt när hon är uppe lite längre. Hon tjatar en hel del men sitter oftast i soffan tills hon går och lägger sig igen. Det är mest psykiskt jobbigt när man i flera timmar gått och väntat på att barnen ska komma i säng och man själv får sätta sig lugnt i soffan en stund innan läggdags och sen vägrar de sova när det väl är "tid för läggdags".

Missförstå mej inte nu. Det är inte så att jag varje dag går i flera timmar och önskar att mina barn ska gå och lägga sig så att jag får vara själv. Men en dag som denna då Theo suttit klistrad i min famn från det att vi gick upp och Mira stått gråtandes och glängt i mina ben nästintill hela dagen så längtade jag efter lite egentid ikväll. Nu har jag en timme innan det är dax att sova. Den ska jag njuta av.

Gonatt vänner!

Kommentarer
Postat av: CiliaH

Här har jag en dam som fortfarande inte sover... Hennes senaste "hobby" är att springa upp en gång i minuten från det att man lagt henne (oavsett tid) och i 1-2 timmar framåt... Lugna kvällar, vad är det??? Längtar till den dag hon somnar gott och lätt igen :)



Njut av din timme, den är du väl värd och kul att du blev inspirerad av min bild :)



KRAM

2010-10-28 @ 21:39:32
URL: http://www.ugglehuset.se
Postat av: Petra

ja guuuuud man blir sinnes sjuk om man inte får sova riktigt;)kram

2010-10-28 @ 21:51:30
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/
Postat av: Sandra

Edvin har blivit förkyld han med så han har redan vaknat x antal gånger denna kväll.. Gissar på en jobbig natt.. Blir inte människa när jag inte får sova ;) Hoppas er natt blir bättre!



Har du bestämt dig ang galan? Lutar åt att jag ska gå om jag får någon sovkamrat..



Kram!

2010-10-28 @ 21:57:00
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Petra

åh hjälp då blir det inte mkt till sömn hehe nä du denna natt gick inge vidare heller men lite bättre dock kram

2010-10-29 @ 09:35:54
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback