Några sömnfunderingar

2010-10-13 08:47:38 Mitt mammaliv
» Kommentarer(5) «


Ännu en dag med huvudvärk och då jag är trött och seg. Måste vara årstiden som gör det eller nåt.

Idag planerar vi att gå till öppna förskolan en sväng sedan ska vi ev träffa en vän och hennes dotter nere på stan i eftermiddag.


Killen som lärt sig klättra
(I bakgrunden ser ni mina tyger som ligger och väntar på att bli tillklippta)

Jag har precis lagt en trött Theo.  Han lägger sig tidigare och tidigare på mornarna. Bara upp för blöjbyte och gröt och lite bus sen lägger han sig igen efter en timme ungefär. Fast oftast sover han inte lika länge på förmiddagarna längre som han gjorde förut. Hur sover era bebisar? Theo är ju nio månader nu och sover fortfarande 3 gånger på dagen. En sväng på morgonen, sen ett långpass efter lunch och sedan en kortis runt femtiden. Svårt att veta när man ska försöka ändra dom rutinerna och få honom att sova bara 2 gånger per dag.
Än så länge sover han ju bra på nätterna också tack o lov, så kanske man ska låta det vara så här tills man märker att han sover sämre på nätterna eller inte kommer i säng på kvällen.
Vi har en grabb som gillar att sova helt enkelt:)

Jag borde verkligen ta tag i oss alla och göra oss iordning för öppna... men energin vill inte infinna sig. Jag sitter här vid datorn några minuter till... sen så.

Hoppas ni får en toppen onsdag!



Kommentarer
Postat av: Anna - Nybliven 2 barnsmamma

jag får upp en massa virus varningar när jag besöker din blogg. vad kan det bero på?

2010-10-13 @ 10:24:29
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Britta Bloggar

Jag tycker inte att du ska försöka ändra på det så länge han sover bra på natten. Han kanske håller på med något stort utvecklingssteg och då behöver han sova. HAn är ju så liten, låt honom reglera det själv och var glad att du har en som gillar att sova :)

2010-10-13 @ 10:50:50
URL: http://brittabloggar.wordpress.com
Postat av: sandra

Bra att han gillar att sova :-) Edvin sover två gånger per dag och har gjort det några månader.. Han vaknar vid 7 somnar igen vid 9 och det är väldigt olika hur länge han sover alltifrån 40 minuter till 2 timmar (väldigt sällan), sen en gång på eftermiddagen vid 14-15 tiden.. Då brukar han inte sova så länge. Sedan somnar han vid 18-19 för kvällen.. Kram

2010-10-13 @ 19:58:16
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åhh, jag smälter! Vilken sötis!

2010-10-13 @ 20:20:16
URL: http://motherhood.blogg.se/
Postat av: Babydjungeln - Tävling pågår

Hej Alice var det samma, men jag ändret det da hon var omkring 9 måneder. Det tog en vacka var hon var jätte gnällig, men så blev hon van vid det och somnat mycke bättre och längere, så det känntes bra for oss.



Något helt annat jag är vid att göra en ny del på babydjungeln.se där heder Loppis var man kan sälja och köpa begagnat - hoppas du vill vara med till att köpa, sälja evt tipse eller lign.

2010-10-13 @ 20:25:23
URL: http://www.babydjungeln.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback