Bröllop, middagsbjudning och planer

2010-09-11 22:23:25 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «


Det blev en intensiv dag idag. Först stressade vi nästintill ihjäl oss imorse för att få lite ordning i vårt hem innan det var dax för vigsel. Efter en snabblunch lämnade vi Mira hos barnvakterna och så åkte vi på bröllop. Idag insåg jag det negativa med att ha en bebis som inte är van med att sitta i knä. Theo var trött och missnöjd under hela vigseln och till sist fick vi muta med en burk efterrätt för att han inte skulle förstöra hela bröllopet med sin gråt. Jag lovar att hade vi haft vagnen med oss in eller haft möjlighet att sätta honom på golvet så hade han varit mycket nöjdare och gladare. Vår son vill inte gärna sitta i knä helt enkelt (Bara ibland när han är sådär super mysig och kramig).

När vi väl kom hem igen med en liten tjej som ropade "Mer Ebba!" (kompisen hos barnvakten)blev det full fart igen med attt städa och laga mat. Vi hann precis få allt färdigt när våra gäster stormade in.

Det blev en super trevlig kväll med god mat och trevligt sällskap. Barnen roade sig bra själva och trots allt socker som Mira tyvärr fick i sig så somnade hon gott för en stund sedan. Hoppas båda barnen sover lääänge imorgon och i sina egna sängar hela natten.

Nu ska jag sätta mej och fundera på vad jag ska sy imorgon. är otroligt sugen på att slå mej ner vid symaskinen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback