Fotbollsänka

2010-09-07 09:48:29 Mitt mammaliv
» Kommentarer(4) «


Idag är andra dagen som jag och barnen blir ensamma från uppstigning till läggdags. Igår var det jobb och fotbollsträning idag är det jobb och sedan match. Man skulle väl kunna säga att jag varit fotbollsänka nu i två dar. Jag överlever... vill bara att ni ska tycka lite synd om mej.
Fast igår var det inte mej det var synd om, det var Mira. Hon blev så glad när pappa kom hem. När han sedan skulle åka en halvtimme senare blev hon jätte ledsen. Hon började med att säga "Pappa stanna här" och när det inte funkade blev det "Mia följa med". Det var nog inte lätt för maken att lämna en gråtande tjej bakom sig. Idag kommer han inte hem alls mellan jobb och fotboll... och för miras skull är nog det bra. Värre att få lov att säga hejdå två gånger än att inte se pappa alls på hela dagen. 

Pga av att vi nu är ensamma hela dagen, så har jag bestämt att vi måste sysselsätta oss på nåt vis. Nu på morgonen blir det därför en sväng till bibblan. Jag har några ärenden på stan också som jag tänkte passa på att uträtta. Vad eftermiddagen har att bjuda på vet jag inte riktigt än. Det ska väl sovas och ätas om vartannat. Tiden brukar gå ganska fort ändå. Jag hoppas jag har hömören på min sida. 

Dax att göra oss iordning så att vi hinner med allt innan det är dax att äta lunch och sova middag. 

Någon som läser detta och vill ses på stan? Bara att höra av sig!  

Kommentarer
Postat av: Jannie

Hoppas ni får en mysig dag!

Fotboll är ju hur kul som helst,

men jag förstår att det blir tomt för er.

KRAMAR

2010-09-07 @ 10:16:30
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Anna - Mamma till Felicia & Gravid med Lillebror

Urs vad trist att behöva vara själv hela dagen x2.



Hoppas ni får det mysigt på stan.

2010-09-07 @ 11:34:01
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Nurp

Jag har vissa planer på att stjäla din make även kl 20-22 ikväll. Det går väl bra? ;)

2010-09-07 @ 11:36:42
Postat av: Petra

Har du en grön mössa m bilar,grävskopor?till en 3 åring?

2010-09-07 @ 15:44:20
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback