Syhörna och ikeatripp

2010-09-16 13:43:56 Mitt mammaliv
» Kommentarer(5) «


Jag satt och tryckte textmössor som en galning här igår kväll. Klantig som jag var så glömde jag ta kort innan jag skickade dem till sina ägare. Har jag tur kanske jag kan få någon live bild från beställarna senare:)

Det resulterade iaf i en massa fina namnmössor i härliga tyger! Jag satt även och klippte ut mönster igår till fler beställningar. Jag hoppas få lite tid till kvällen att sy dom.

För övrigt blev det en stressig dag igår då vi flängde hit och dit på eftermiddagen/kvällskvisten. När vi kom hem var barnen trötta och somnade på direkten. Jag satte mej vid symaskinen som sagt och maken såg på fotboll. En ganska vanlig kväll hos oss:)

Idag har jag och barnen varit till Ikea och träffat Louise och Ella. Vi hade en mysig fikastund tillsammans och passade även på att gå en runda på ikea. Hem följde tavelkritor och saxar. Måste ju ha lite pyssel till Mira i eftermiddag:) Hon har blivit helt fixerad vid att klippa, så jag tyckte det var bäst att skaffa sax till henne. En trubbig sax som inte är lika lätt att göra sig illa på som mina tygsaxar.

Mira blev helt fachinerad när vi kom in på toaletten med skötbord och hon upptäckte att de hade både en mini toalett i hennes size och ett lågt litet handfat. Tänk att en sån liten grej kan bli så stort för ett litet barn.

 





Nu ska jag väcka Mira som sovit för länge.

Kommentarer
Postat av: Jannie

Ja jösses skrev jag inte det??

Förlåt! De vart jättebra! Lite stora, precis

som jag ville ha dom! Kanon!

Tänkte passa på o fråga om du har enfärgat svart tyg? Va lite sugen på en helsvart med vitt tryck på.

Om det finns...Tusen tack än en gång! Kram

2010-09-16 @ 14:51:11
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Charlotte - Mamma till Nikita

Så sött :) Duktig hon är!



Jag måste bara skriva igen hur mycket jag beundrar dig. Dom flesta man läser om som väntar sitt andra barn skriver bara om sitt äldsta, aldrig om magen eller nått, och sen när den lilla föds så är det bara det som gäller, då skriver dom helt plöstligt bara om den lilla och aldrig om den äldsta, medans du skriver lika mycket om dom båda, det är så rligt o läsa! :) Jag har snart följt din blogg 1 år och jag beundrar dig bara mer och mer för varje dag, du är en supermamma med världens tålamod! :)



Ha de bra! Kram

2010-09-16 @ 15:12:54
URL: http://charlottegaines.blogg.se/
Postat av: sandra

Alvin älskar också att klippa men har glömt av att köpa en barnsax men ska kika på Ikea nästa gång!

2010-09-16 @ 18:39:19
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Britta bloggar



Visst är det roligt hur fascinerade de kan bli av sånt som är anpassat för dem?

2010-09-16 @ 20:15:40
URL: http://britta-bloggar.blogspot.com/
Postat av: Mariam

Använder inte Mira blöja längre??

2010-09-18 @ 14:17:48
URL: http://mammamariam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback