Kämpigt att växa och snart bli 3 år

2011-04-23 09:39:25 Mitt mammaliv
» Kommentarer(3) «


Mitt lilla hjärtegryn har det kämpigt i livet just nu. Varje kväll och varje natt den senaste veckan har hon vaknat och varit helt otröstlig. Hon vänder och vrider på sig och gråter "jag vill inte, jag vill inte". Jag/vi har funderat hit och dit vad det kan vara som är jobbigt. Mardrömmar? Ont i magen? Hon är jätte trött och nästan okontaktbar när hon får sina gråtattacker.

Igår kom jag och mamma fram till att det kanske är växtvärk. Jag får nämligen inte röra hennes ben eller mage när hon gråter. 

Någon som har erfarenhet kring växtvärk? Hur länge sitter det i? Finns det något som lindrar värken?

Jag tycker så synd om min lilla tjej och ingenting kan jag göra mer än att sitta med henne i knät och sjunga sånger tills hon somnar igen av trötthet.



Kommentarer
Postat av: Marie E

Hej!

När vår stora tjej har haft växtvärk har min sambo strykt henne på benen fram och tillbaka, fram och tillbaka för det lindrade hennes värk. Men du skriver att du inte får röra hennes ben, då skulle jag (för en kort period) ge henne en alvedon innan sängdags, för sömnen är så viktig för att vi ska må bra och utvecklas på dagen.

Hoppas att det snabbt går över!

Hälsningar från Marie

2011-04-23 @ 10:44:19
Postat av: Mariam

Usch! Minns själv hur jag hade det hela uppväxten. Led massor och som du säger gör många barn det. Det finns nog ingen vetenskap bakom vad man kan göra. Min mamma brukade "massera" mina ben dvs dra sina händer fram och tillbaka över värken. Det och värktabletter är mitt förslag. Ge henne Alvedon eller nått så hon får somna in. Förhoppningsvis vaknar hon inte sen när den går ur kroppen utan får sova ordentligt.

2011-04-23 @ 13:08:44
URL: http://mammamariam.blogg.se/
Postat av: Eriks mamma

Våran lillkille har precis som Mira nu och ibland på kvällarna får han Alvedon och då sover han så mycket bättre.

2011-04-24 @ 17:25:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback