Lite piff här och där

2011-04-12 22:24:21 Mitt mammaliv
» Kommentarer(4) «




"Mira le "lite" så att mamma kan ta en fin bild på oss"
Det ser ut som att hon har hur roligt som helst, men sanningen är att det är ett rent fejksmile och sekunden efter så satt hon allvarlig igen och lekte med spaden och figurerna i sandlådan.

Imorgon ska jag på kurs med jobbet. Vi ska åka till huvudkontoret, vilket betyder en bilresa på ca 2 timmar. Vilket i sin tur betyder att jag ska lämna barnen på förskolan redan klockan sju. Jag minns inte när vi var uppe och redo för avfärd den tiden senast... om någonsin.
Jag har packat väskorna och ska bara bestämma mej för vilka kläder jag själv ska ha på mej under morgondagen innan jag går och lägger mej ikväll.

Jag har insett två saker idag. 1. Jag behöver en större handväska 2. Jag behöver införskaffa mer smink och mer smycken.
Helt plötsligt måste man piffa till sig lite extra igen, jämfört med hur jag sett ut de senaste 3 åren. Ja, ni ser ju på bilden hur blek och eländig jag är.

Nytt på födelsedagsönskelistan:
smycken
handväska
sjalar (gärna med mycket spets och blommor:))

Kommentarer
Postat av: Marlene, mamma till Lilly & John

Hahaha, john har också ett sånt där fejksmile skratt på honom ser man dock att det verkligen är FEJK :-) när är det du fyller år då gumman? usch va länge sen det va vi sågs nu... har lite mkt nu med allt men träffar er gärna snart igen.. kram

2011-04-13 @ 10:11:24
URL: http://lillyjohn.blogg.se/
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Samma för mig. jag har kläder hemma som består av myskläder. Ja sånt som jag inte gråter floder ifall att det kommer kräk, mat, snor mm Får bli en uppdatering i garderoben när barnen blivit lite större.

2011-04-13 @ 11:26:14
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Petra

Fina mamman:)

Ha en toppendag,här i sthlm e det grått o mulet.

2011-04-13 @ 13:38:15
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/
Postat av: Cecilia Holmgren

Vilken fin bild på er!



Hoppas dagen varit bra.



KRAM

2011-04-13 @ 17:22:05
URL: http://ugglehuset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback