Skobekymmer

2011-04-26 09:55:22 Personligt
» Kommentarer(8) «




Igår skulle jag pröva mina klackskor som legat i garderoben sen jag blev gravid. Jag har X antal skor som ligger där och bara väntar på att bli använda. Nu när jag börjat jobba igen och sakta börjar vakna upp från min mammadvala tyckte jag att det var dax att damma av klackisarna. Jag gillade en gång i tiden att trippa kring på lite klack... men dagarna i lekparken och på gården i leran gjorde liksom att de där finskorna glömdes bort och började damma i skåpen.

Igår då när jag skulle pröva dem igen så upptäckte jag till min fasa att jag inte ens fick ner tårna i dem! Mina fötter har under de senaste tre åren helt tappat formen och blivit både plattare och bredare än innan. Jag som redan hade platta breda fötter hade verkligen inte behövt få ÄNNU plattare och bredare fötter. Hur ledsen blev jag inte då jag insåg att INGA skor längre passade. Nu står de där och kommer aldrig mera att kunna användas.

Jag gaskade upp mej lite och tog mej därför ut på lite skoprovning på lunchrasten igår. Tänkte att jag fyller ändå år om drygt en vecka och skulle gott kunna unna mej ett par skor med klack. Till min fasa inser jag ännu en gång hur illa därann jag verkligen är. INGEN sko passade. Jag fick gå upp TVÅ storlekar för att överhuvudtaget få i tårna i skorna. Men med en då glappande häl kunde jag ändå inte gå i dem.

Med ärvd hiskus baktus eller hisbius b... (mamma vad heter det?) tyckte jag nog synd om mej själv. Nu tycker jag inte direkt mindre synd om mej själv. Stackars stackars mej...

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Vet precis hur d känns.Efter Lilly fick jag ge bort ett par underbara klackisar till mamma som jag inte fick ner foten i. Köpte ett par ny

2011-04-26 @ 10:29:23
Postat av: Emmelie

....a mellan mina barn o när jag fått Sandra var d bara att ge bort dem med till mamma då jag inte fick i tårna för d klämde så illa. Nu är jag på jakt efter ett par till men hittar inga bra.

2011-04-26 @ 10:30:28
Postat av: Mariam

Usch vad tråkigt. Jag fick också lite bredare fötter efter gravditeterna men inte mer än att jag känt att det är okej. Tycker synd om dig!

2011-04-26 @ 10:36:37
URL: http://mammamariam.blogg.se/
Postat av: Ulrika

På Östra storgatan (mellan cigarren och gågatan någonstans) ligger det en skoaffär. Där kan man få hjälp med inlägg till fötterna. Så man inte förstör fötterna ännu mera. Undra om inte inläggen kan hjälpa till att forma till fötterna eller något också. Kommer inte ihåg riktigt, har bara ett svagt minne av någon berättat som fått hjälp där.

2011-04-26 @ 11:48:23
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Tyvärr är det ju så, att man kan få större fötter efter en graviditet.. Dock fick inte jag, tack och lov, jag hade redan 38/39 i storlek och jag tycker det räcker :P

2011-04-26 @ 20:22:43
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: CiliaH

Trist... Mina fötter har "vuxit" med varje unge men eftersom jag hade minifötter från början (35-36) är jag uppe i normal storlek nu (38). Förvissom med breda fötter och höga vrister så det finns en hel del skor som går bort men jag har i alla fall kunnat börja ha en del av mina klackskor igen :)



Hoppas du hittar fina skor ändå.



KRAM

2011-04-26 @ 21:14:19
URL: http://ugglehuset.se
Postat av: Mariam

Mammablogggala?!

Häftigt och spännande. Berätta gärna mer.

2011-04-27 @ 14:10:44
URL: http://mammamariam.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej!
Vet du om att det finns sätt att träna fötterna så att de krymper lite igen?
Det är så enkelt att fötterna mjukas upp och plattas ut när man är gravid. Genom att tex träna barfota eller i barfotaskor tränar du upp fötterna och använder mer av din muskulatur.
Så testa att tex styrketräna mycket barfota under några månader och du kommer få resultat på både bål och förhoppningsvis fötter.

2013-05-14 @ 21:37:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback