Vi vrider fram klockan idag va?

2011-04-27 09:40:24 Mitt mammaliv
» Kommentarer(9) «


Hjälp, vilken morgon! Mira startade morgonen genom att gå upp med Maken redan innan klockan sex, hur långt innan vet jag inte för jag var inte vid medvetade så tidigt. När Maken sedan gick vid sextiden så kom Mira ner till mej och tvingade upp mej. Det dröjde kanske en halvtimme innan även lillebror kom upp. Efter att Theo kommit upp har morgonen varvats med gallskrik, bråk, tjat och en hel massa drygt. Jag är på fruktansvärt dåligt humör och fick därför lov att smita iväg några sekunder och skriva av mej. Theo går omkring med tutte och snutte och skulle verkligen behöva sova innan förskolan. Dock är det så att om jag lägger honom nu så kommer han inte sova något klckan tolv och då kommer han att vara ledsen hela eftermiddagen på förskolan istället. Pest eller kolera.

Jag har planerat att promenera till förskolan idag. Dels för att jag jobbar i kväll och inte kommer att hinna gå nåt efter det och dels för att solen skiner och det är underbart ute. Jag har lite extra tid innan jag börjar jobbet så en promenad och dusch skulle jag allt hinna med. (Barnen börjar före lunch för att Theo ska hinna sova där idag)

Så... har ni nåt kul att säga som kan få upp mitt humör lite?



En bild från vår påskafton. Inte varje påsk man kan sitta ute och äta påskmiddag.

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Vet inte om d piggar upp men vi kommer ju imorgon...d ser jag fram emot i alla fall=)

Sen gör du ett superbra jobb som mamma!!!!!! Glöm inte d mitt i allt stök o trots. Kram!

2011-04-27 @ 09:48:30
Postat av: Anonym

Hej ! :)

Hon tackar och bockar för presenten och grattis-hälsningen :)

Va bra att allt är bra med er & allt är bra med oss oxå! :)



Mvh: Linda & Hannabus

2011-04-27 @ 13:23:19
Postat av: Theodora

Din morgon låter som tagen ur mitt liv. Och just på morgonen sådär så blir man extra trött av att dagen skall behöva börja så. Jag hoppas det vänder och blir bättre under dagen!



Och ja, de brukar säga att jag är lik min mamma så du är inte den första som påpekar detta. Jag hör det var och varannan dag.

Och ja igen, jag läser inne hos Jennyn lite då och då, hon verkar väldigt trevlig.

Jag ser också fram emot att komma iväg och göra något för MIG, utan att behöva tänka på vart jag skall ställa barnagnen eller om det finns lediga barnstolar. Och som du säger; SOVA! :)

Vi bokade två nätter bara för att njuta lite extra, men samtidigt kommer man väl vakna av att barnen inte är där istället, haha, vi mammor är ju omöjliga ;)

2011-04-27 @ 13:51:05
URL: http://theodoraaa.blogg.se/
Postat av: Lilla H

Hej vad skönt att höra att det går bra när dina barn hoppas. Min dotter är ju 2 år och någon har sagt att de är för små för att hoppa då. Men hon klarar sig bra på mattan!

2011-04-27 @ 13:52:00
URL: http://haleyborg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det ser jättemysigt ut. Vi satt också ute på påskafton och åt (och grillade). Verkligen kanonväder!



Hoppas det går bra ikväll på jobbet. Inte avundsjuk, även om jag snart redan gjort mina åtta timmar.

2011-04-27 @ 14:08:54
Postat av: Mariam

Dumma dator!

Det var jag som skrev:

Det ser jättemysigt ut. Vi satt också ute på påskafton och åt (och grillade). Verkligen kanonväder!



Hoppas det går bra ikväll på jobbet. Inte avundsjuk, även om jag snart redan gjort mina åtta timmar.



:)

2011-04-27 @ 14:09:45
URL: http://mammamariam.blogg.se/
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Hoppas att det sura humöret försvann. Jag var på grinigt humör igår, och jag avskyr det verkligen .. och dom andra i familjen som plötsligt verkar göra allt fel. haha!



Hoppas att promenaden piggade upp!!

Kram

2011-04-27 @ 16:06:17
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Carro

Usch jag vet precis vad du menar! Ibland känns allt bara så sjukt jobbigt.

Hoppas att dagen blev bra ändå!



Ville tacka för de jättefina mössorna! Du är verkligen superduktig på att sy :-)

Stor kram

2011-04-27 @ 19:24:00
URL: http://livetmedvendela.blogg.se/
Postat av: Marlene, mamma till Lilly & John

Ah dryyyygt med så tidiga mornar.. lilly e ju speciallist på det :-)



Tack snälla... jo vi vill gärna träffa er.. john säger varje gång vi kör förbi erat hus att: där bor mira o theo, mamma. dom e roliga!

2011-04-27 @ 20:50:13
URL: http://lillyjohn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback