Barnens Paketkalender

2011-12-02 09:58:36 Mitt mammaliv
» Kommentarer(1) «






I år var första året jag fixade till en paketkalender. Mira pratar dagligen om hur lång tid det är kvar tills vi ska åka upp till dalarna och fira jul. Jag tyckte att ett padegogiskt sätt att förklara antal dagarna på kunde vara att ha en kalender. Så i vår familj räknar vi inte ner dagarna tills tomten kommer utan dagarna tills vi får träffa vår kära familj.

Kruxet med vår kalender är att det bara är ett paket per dag. Barnen för alltså öppna varannan dag. Än så länge har de accepterat och tyckt att det varit ok att vänta på att den andre öppnar. Jag hoppas det håller i sig så att vi slipper tjat och gråt. Jag har försökt göra paket som båda kan leka med tillsammans iaf.

Nu ska jag ta bort fodralen på maskinerna och sätta mig och sy.

Kommentarer
Postat av: Mariam

Wow! Vet inte varför jag är förvånad. Du har ju alltid energi till tusen.

Tid att ses i helgen? Är ni friska?

2011-12-02 @ 22:12:03
URL: http://mammamariam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback