Luciadagen

2011-12-13 09:45:36 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «




Idag släppte jag iväg två små tomtar till förskolan. Nu sitter jag här och dricker en kopp kaffe innan jag ska jobba några timmar med firman. Ikväll blir det jobb i butiken.

Vi började morgonen med att titta på luciafirande på tven. Barnen satt som fastklistrade och lyssnade. Mys på hög nivå. Även om jag inte är någon vintermänniska och aldrig varit något större fan av att fira jul så måste jag erkänna att jag mer och mer blir en liten mystant. Jag älskar att krypa ner under en filt tillsammans med barnen och läsa en julsaga. Jag älskar att se deras glada ansikten när de öppnar adventskalenderpaketen. Jag älskar att se skimmret i deras ögon varje morgon de kommer upp och ser julgranen. Jag älskar att höra de glada ropen när de ser att det är snö ute. Barnen har verkligen fått mig att se det mysiga i julen och vintern.

Nu vill jag önska er alla en underbart mysig luciadag!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Tack desamma! Jag önskar jag kunde vara med och fira lusia, men ni bor några mil för långt bort.

Vi tar igen det under jul istället! Kram till er alla!

2011-12-13 @ 10:42:44
Postat av: Sara - Mamma till Max 3 år

Mysiga och söta tomtar!



Precis som du skriver så är det ju mycket roligt i juletider och det är ju det som är problemet. mycket man vill hinna med. men jag har verkligen sänkt ambitionerna detta år. Har inte gjort mindre saker än vanligt men har bara slutat stressa inför momenten. stressen tar ju bort det roliga. Nu har det varit lite mycket i några dagar men det handlar inte bara om julen. nu hoppas jag på en lugn 1,5 vecka till julafton =)

2011-12-14 @ 19:04:15
URL: http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback