Förskoleförberedelser

2011-02-11 11:34:07 Mitt mammaliv
» Kommentarer(7) «


Jag ringde just placeringsassistenten på förskolorna här i området. Det visade sig att vi hade missförstått varandra och därför hade hon ännu inte skickat ut några papper till oss om barnens placering på förskola. Hon trodde att vi inte ville ha barnen på den lediga förskolan i området och därför satt hon och väntade in andra lediga platser. Hade jag inte ringt idag så hade vi kanske inte haft någon plats till barnen om en månad.
Skrämmande tanke. Tur att jag är lite för mej och ringde och kollade.

Annars har jag roat mej med några andra förberedelser på förskolestart idag.

Theo har fått nya nappar, jag har letat ryggsäckar på internet (Hittade dock inga fina, några tips???) och så har jag kollat våra klädförråd om vi har allt som behövs till starten.



Nästa punkt på "att göra innan förskolestart" listan är att namna alla kläder.



Mira visar stolt upp sian nya vantar från mormor. Perfekt att ha till förskolestarten.



Theo förbereder sig till starten genom att lära sig äta själv. Nu börjar han få in tekniken riktigt bra och jag är en stolt mamma. Övning ger färdighet helt enkelt och snart kanske det är slut med allt kladdande. Vänsterhänt tror jag minsann att han är också.


Kommentarer
Postat av: Maria

Mini-Kånken kanske från Fjällräven?! Hur söta som helst!

2011-02-11 @ 12:32:21
URL: http://signesmamma.blogspot.com
Postat av: Emmelie

Det är väl bara så att du får sy en helt enkelt=) Nä då, du hittar nog någon, vilken typ vill du ha?

Kram!

2011-02-11 @ 13:27:02
Postat av: marlene, mamma till lilly & john

Ja verkligen tur att du ringde!! men ni tar platsen där nihade tänkt hela tiden eller? när var det som skulle börja?

Hoppas ni får en härlig helg!!

KRAM

2011-02-11 @ 14:21:26
URL: http://lillyjohn.blogg.se/
Postat av: Charlotte - Mamma till Nikita

Åh så söta dom är! Helt otrligt! Så duktig han är, och jag hoppas på att Nikita blir vänsterhänt, hon varierar och äter ibland med höger och ibland med vänster, så får väl se :)

2011-02-11 @ 15:34:52
URL: http://charlottegaines.blogg.se/
Postat av: CiliaH

Vilken tur att du ringde! Här är en länk till ryggsäckar som jag tycker är supersöta iaf. Matilda har såklart ugglan ;) http://www.iob-butiken.se/barnartiklar/skotvaskor/skip-hop-zoo-pack



KRAM

2011-02-11 @ 16:03:11
URL: http://www.ugglehuset.se
Postat av: Malin

Fjällräven Kånken är toppen !! Minikånken är söt men tyvärr får det inte plats så mycket i den, så köp den större =)

2011-02-12 @ 11:56:13
Postat av: Mariam

Jag har faktiskt ägnat hela förmiddagen åt att märka alla pojkarnas kläder. Inte gjort det tidigare men det verkar försvinna fler och fler plagg så... Lånade en bra märkpenna från dagis över helgen.



Äta själv... Knappt ens Noah gör det. :) Och Simon vet inte vad skeden är till för. Det går ändå men man undrar ju hur mycket de egentligen äter under dagisdagarna.

2011-02-12 @ 14:10:33
URL: http://mammamariam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback