Fredagkväll i ensamhet

2011-02-04 20:03:00 Mitt mammaliv
» Kommentarer(3) «


Nu sover mina älsklingar. Jag sitter här själv då maken är på vift ikväll.

Mira har varit pigg hela dagen, fram till kvällen då hon fick lite feber och det började klia mera på kroppen. Jag såg att det hade kommit fler prickar på ryggen nu under kvällen, så vi får väl se hur prickig hon är när hon vaknar imorgon. Stackars liten. Önskar jag kunde ta hennes klåda så att hon slapp.

Theo har varit otroligt gnällig och trött hela dagen. Funderar på om han också har vattkoppor i kroppen. Kanske kommer det prickar på honom under morgondagen. Annars skulle jag gissa på att det dröjer max 2 veckor innan han får det också.

Jag ska gotta upp mej i soffan med en film och något gott att äta. Passar på att önska er trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Hoppas det är vattkoppor och ingen mystisk sjukdom.



Trevlig helg!

2011-02-05 @ 06:44:07
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Mariam

Skönt att få det överstökat (vattenkoppor) även om jag gärna låter mina barn vänta 1-2 år innan de smittas. Vill helst att de ska kunna prata ordentligt innan. De små bara skriker ju annars. :( Dock har vi vattenkoppor på dagis så...

2011-02-05 @ 10:00:44
URL: http://mammamariam.blogg.se/
Postat av: nathalie

Snörj henne med kylbalsam. Det hjälper mot klådan, även potatismjöl! =)

2011-02-05 @ 10:40:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback