Min egna diet variant

2011-07-13 22:20:13 Mitt mammaliv
» Kommentarer(1) «


Hur går det för mej egentligen i mitt försök till ett nyttigare liv?

Jag har försökt hitta en bra balans mellan nyttig mat och ändå känna att jag har ork, energi och lite sommarfeeling. Det betyder alltså att jag äter en del kolhydrater men försöker dra ner på dem. Jag äter någon rågkuse, två frukter om dagen och kanske lite pasta eller ris när jag jobbar. I övrigt äter jag kött och sallad. Godis och snacks har jag försökt undvika helt, köper inget själv och har heller inte blivit bjuden än. Jag har fikat två gånger på jobbet under de sista två veckorna och det känns ok. Det viktigaste är att jag inte äter onyttigt dagligen på hemmaplan.

Jag är stolt över mig själv att jag klarat de här veckorna. Minus 2 kg blev det direkt på vågen... nu gäller det bara att försöka komma ut på de dagliga promenaderna så att det fortsätter ge resultat. Eftersom jag inte äter efter någon "mall" vet jag att det kommer att ta tid att nå de målen jag har. Just nu är det sommar och jag gör så gott jag kan. Till hösten kan jag ta hårdare tag och förhoppningsvis köpa ett gymkort igen.

Det var lite uppdatering om mig.


Kommentarer
Postat av: Mariam

Enligt mig är du jätteduktig och vågen verkar säga desamma. ;)

2011-07-14 @ 18:53:41
URL: http://mammamariam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback