Första inskolningsdagen

2011-03-14 06:57:04 Mitt mammaliv
» Kommentarer(5) «


Idag är dagen kommen. Idag är dagen då barnen börjar förskolan. Om 3 timmar ska vi dit på första inskolningspasset. Bara en timme idag. Jag gissar att det blir mest att kika på lokalerna och prata lite om hur inskolningen kommer att gå till.
Mira är glad över att vi snart ska åka till förskolan och leka med barnen. "Mia förskola, mamma jobba och köpa mjölk" Sa hon igår när jag påminde henne om att hon skulle till förskolan idag. Hon har alltså förstått att hon ska vara där och jag ska jobba, men vart hon fått mjölken ifrån vet jag inte riktigt? Jag tror också att hon tror att det är öppna förskolan vi ska till. Inte lätt att hålla isär det där.

Även idag blev det en tidig morgon här hemma. Tyvärr är det alltid såhär när våren börjar komma och solen skiner tidigare på mornarna. Varken Theo eller mira har helt mörka mörkläggningsgardiner i fönstren (Vilket gör att rummet blir ljust redan klockan sex). Något att investera i kanske?

Jag har en massa sydda saker att visa upp och några bilder från igår när vi var ute en sväng. Kameran ligger på nedervåningen just nu och jag är för lat för att hämta den, så bilderna kommer senare.

Kommentarer
Postat av: Carro

Jag förstår känslan när inskolningen börjar. Men det kommer gå bra! :-)

Hur lång inskolning är det?

Kram

2011-03-14 @ 07:51:48
URL: http://livetmedvendela.blogg.se/
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :) Tävla & vinn Nallepuh skal till Iphone 4!

Hoppas det går bra! Vill gärna veta vad barnen tyckte & du!

2011-03-14 @ 09:28:43
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Marlene, mamma till Lilly & John

LYCKA TILL!! det kommer att gå så bra så. det är jag helt övertygad om!!



Har du börjat något på min grej än? eller skulle vi ha nåt mer tyg i? jag har INTE hunnit titta på panduro än... kram

2011-03-14 @ 09:45:08
URL: http://lillyjohn.blogg.se/
Postat av: Charlotte - Mamma till Nikita

Fy för o gå upp så tidigt! Nikita har som tidigast i sitt liv vaknar klockan 7 så jag har blivit bortskämd med sömn! :)



sv: Hon har 74 i kläder, men använder 80 också som är ganska för stort fortfarande :)



Tack då vet jag! :)

2011-03-14 @ 09:46:22
URL: http://charlottegaines.blogg.se/
Postat av: Mariam

Å hoppas det gick bra. Själv har jag varit i Ullared och blivit ännu mer pank. Tyckte det var dyrt att köpa hus men Gekås... Fick i alla fall en hel del och är supernöjd. Gjorde ett misstag och köpte innetofflor i samma storlek och inte ett par till Noah och ett par till Simon. Jäklar men men.

2011-03-14 @ 17:24:13
URL: http://mammamariam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback