Man behöver ta sitt "mående" på allvar

2011-11-11 10:11:25 Träning
» Kommentarer(2) «


Hej på er! Hamnat i bloggtorka. Loggat in och börjat skriva flera gånger men det slutar med att jag trycker delete och loggar ut igen. Ibland kan det va så. Antingen är det stunder då man inte har något på hjärtat helt enkelt. Andra gånger kan det vara så att det finns för mycket som skulle kunna skrivas att det blir ingenting utav det. Just nu går mina tankar runt runt. Jag funderar över framtid, över nutid och mitt välmående.
Det har varit en intensiv höst och jag har kroppsligt inte mått alls bra. Min huvudvärk är mycket bättre men det finns veckor då den ligger där som ett elakt moln och förpestar min tillvaro. Denna veckan har både huvudvärken och nacken varit värre än vanligt. Svårt att säga om det beror på några stressiga dagar och att jag suttit mycket vid symaskinerna.

Mitt första steg mot en lugnare tillvaro och ett sätt att hjälpa min rygg och nacke är att skaffa mig ett gymkort. Nu går det inte att smita ifrån verkligheten längre. Jag behöver lite tid för mig själv, tid till återhämtning och tid till att stärka de delar av kroppen som är för svaga helt enkelt.
Imorgon ska jag sätta mig ner och skriva ett träningsschema. Jag är en planeringsmänniska. Utan planering kommer det inte att bli något av. Mitt första mål är att träna tre gånger i veckan. Önska mig lycka till.

Gym och promenadkompisar sökes!

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Åh det tar mig tillbaka till Vabsbro o gymmet där. Tänk så duktiga vi va o gymma. Men så låg d ju på andra sidan parkeringen. Hade så önskat att jag kunde gå med dig!!

2011-11-11 @ 10:46:32
Postat av: Mariam

Jag kommer sen i februari, tjock och dundertaggad.

2011-11-11 @ 10:52:03
URL: http://mammamariam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback