Liten blivit sjuk

2011-10-05 09:00:46 Mitt mammaliv
» Kommentarer(4) «




Theo med dammsugaren i högsta hugg. Bilden är från när vi var uppe i dalarna sist.

Tyvärr ser vår lilla grabb inte riktigt så här pigg ut idag som på bilden. Igår var det Theos tur att få feber (Mira hade förra veckan). Även idag ligger tempen högt och han ser riktigt sliten ut. Det enda han äter är nyponsoppa.

Det blev min tur att Vabba idag då Maken har massor att göra på jobbet och beräknas jobba över hela veckan. Ganska tunga dagar måste jag säga. Det kan vara ganska påfrestande att ta hand om ett sjukt barn och ett barn som har överskottsenergi samtidigt som man inte mår helt bra själv.

Just nu är lillstumpan på förskola iaf så jag och Theo ska passa på att sova någon timme. Det är skönt att möjligheten finns att lämna syskon på dagis när ena barnet är sjuk. Flera gånger har jag valt att ha båda hemma, men sådana här dagar när orken inte är på topp är det nog bra för både mig och Mira att hon får möjlighet att leka av sig lite.

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Hoppas verkligen du får d lite lungt idag o framöver!! Samt att du får bli helt frisk från huvudvärken. Kram

2011-10-05 @ 12:02:30
Postat av: Anna

Det gör du rätt i! Mira har det jätte roligt på dagis!

2011-10-05 @ 12:04:49
URL: http://tokmamma.wordpress.com
Postat av: Jenny

Härligt med egentid! Jag har så liten tid med båda barnen aty jag vill passa på att busa och mysa med båda hemma även omdet bara är den ena som är sjuk. Kram finaste du <3

2011-10-05 @ 14:49:41
URL: http://www.jennyn.se
Postat av: Mariam

Usch vad tråkigt! Jag som hade tänkt höra om planer för helgen men då vet jag att ni mest kommer kurera.

2011-10-06 @ 10:50:52
URL: http://mammamariam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback