Trasiga utan hopp

2011-10-05 20:21:17 Mitt mammaliv
» Kommentarer(4) «




Vi har haft ganska mycket tur ändå. Med två barn i huset kunde det ju ha varit värre. Ändå kändes det väldigt vemodigt när jag fick domen hos optikern tidigare ikväll.

Jag pratar naturligtvis om mina nya glasögon som jag köpte i Juni och som nu är avbrutna i bågen. Theo ville bara prova dem precis som han brukar prova syrrans solglasögon. Tyvärr såg jag inte alls när det hände och när han kom fram till mig och sa "mamma, titta" så var det redan försent. Domen hos optikern var att det inte finns något hopp för mina glasögon och det är bara att köpa ett par nya om jag vill ha ett par till. Inte vad jag behövde just nu. Jag som hade sparat och väntat på tillfället att köpa nya glasögon och så går de sönder efter bara 3 månader. Blä.

Men som sagt... vi har haft tur. Inga mobiltelefoner har gått sönder trots att barnen snott dem x-antal gånger och tappat dem i marken. Mina glasögon har aldrig gått sönder tidigare. Vi har ett hus som står kvar där det ska trots tvådagars ihållande orkanvindar. Ja, vi har haft tur helt enkelt. Jag får väl vara glad att det "bara" var ett par glasögon. Tack o lov att jag har ett par till som jag kan använda.

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Men fy så tråkigt d e när sånt händer. Men jag gillar din pisitiva attityd. Kram o ps. Hur ser första helgen i november ut?

2011-10-06 @ 08:41:16
Postat av: Mariam

Men ändå - alltid surt. Vet hur det känns, när Simon hade målat med blyerts över hela den nytapertserade väggen. :(

2011-10-06 @ 10:49:55
URL: http://mammamariam.blogg.se/
Postat av: Nurp

Sugen på operation nu? ;)

2011-10-06 @ 18:13:07
Postat av: Natali

Ush, tråkigt att behöva lägga pengar på nya glasögon i onödan. Men vad gör man....inte så mycket att göra åt saken.

2011-10-07 @ 10:26:10
URL: http://finest.se/natali

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback