Gladfisar och MRT röntgen

2011-09-18 22:14:49 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «




Idag har jag och barnen haft en innedag på hemmaplan. Maken har spelat fotboll och varit borta största delen av dagen. Mira har klättrat på väggarna och haft en "reta upp mamma dag" medans Theo har varit gnälligare än gnälligast. Jag tror inte ens på mina egna ord när jag ser de söta bilderna ovan. Kan verkligen de där underbara barnen vara gnälliga och dryga? Nej, dom kan nog bara vara söta och världens underbaraste.

Jag roade mig en stund medans Theo sov med att sitta och beställa hem några förstoringar på bilder som tagits det senaste året/åren. Därav nostalgibilderna ovan på barnen när de är ungefär ett halvår gamla. Gladfisar är och var de båda två.

Jag försökte få kontakt med Mira idag när de busade som mest (ville att hon skulle plocka ihop på golvet lite), då får jag som svar "Mamma, jag bara skrattar lite åt Theo. Han är så rolig. Jag städa sen när vi skrattat färdigt". Gullungar. Det är verkligen en lycka i mammahjärtat att se dem leka och ha roligt tillsammans. Tyvärr slutar det inte alltför sällan med att någon gråter eller slår sig... men det är en annan historia.

Imorgon är det röntgen. Jag är nervös. Mest nervös för själva undersökningen. Bara att ligga där och veta att någon tittar med magnetkamera i min hjärna känns olustigt. Att jag ens ska behöva gå igenom den här undersökningen. Tacksam att syrran följer med och håller mig i handen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback