Picknick, bröllop och läggningskrångel

2011-09-20 23:05:55 Mitt mammaliv
» Kommentarer(1) «






Igår efter förskolan så gick vi på en promenad till skogen här i närheten. Första gången jag vågade mig på att upptäcka skogen häromkring. Det var inget vidare ställe att gå med vagn så därför avslutade vi vår tur med att käka mellis på en bakgård nära ett hus. Jag hoppas det inte satt någon arg tant i ett fönster och muttrade åt att vi slagit oss ner på hennes tomt.

Idag har jag jobbat tre timmar. Tre timmar som gick i rusande fart och jag hann nästan inte fatta att jag var på jobbet förrän jag skulle gå hem igen. Huvudvärken har varit under kontroll idag och jag hoppas hoppas hoppas att det betyder att jag är på bättreingsvägen. Jag rycker varje halmstrå av hopp.

Imorgon blir det en lite längre jobbdag och barnen ska vara på förskola. Bara tre dagar kvar tills vi åker upp till dalarna på bröllop. Länge sen vi var på bröllop nu så det ska bli jätte roligt. Ser också fram emot att komma hem till familjen... det gör Mira också milt sagt. Hon pratar om att hon ska åka och sova hos mormor och morfar ungefär 275 gånger om dagen. Inte lätt att va liten utan tidsuppfattning.

Mira har krånglat massor senaste veckan/veckorna vid läggning på kvällen. Idag försökte jag mig på en ny taktik att lägga henne 45 min tidigare än vanligt och ge henne lite längre tid för att sitta och läsa själv i sängen. Halv åtta sov hon, Istället för efter nio som det varit på sista tiden. (Sju är deras normala läggningstid) Testade detta på grunderna att hon kanske hinner bli övertrött innan sju och därför behöver lägga sig tidigare så att hon slipper bli övertrött och istället bara trött. Verkar funka. Återstår att se om det var en engångsföreteelse eller ej.

Kommentarer
Postat av: Saras, Tuvas och lilla oktoberräkans liv

Det är lite samma sak här, Tuva är mycket struligare att lägga om hon blir övertrött så nu när hon inte sover på dagarna längre har vi märkt att hon måste vara i säng senast 19. Tidigare så började vi läggningen vid 19, med dusch och grejer. Lite tråkigt bara när hennes pappa kommer hem oftast mellan 18.15-18.30, han hinner ju bara vara med henne på läggningen.

2011-09-22 @ 14:08:10
URL: http://www.sarasliv.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback