Idag säger vi hejdå

2012-08-29 11:50:00 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «


 
Idag bär jag med mig min mosters vers i hjärtat och går med tårar i ögonen till kyrkan för att säga hejdå.
 
Stå ej och gråt vid min grav
Jag sover. Jag gav mig av.
Jag är tusen vindar över sjön.
Jag är silverglittret över snön.
Jag är solsken över mogen säd.
Jag är stilla regn i höstens träd.
När du vaknar i morgonens vila.
Är jag tysta fåglar som ila
i cirklande flykt över vattnen.
Jag är milda stjärnor om natten.
Stå ej och sörj vid min grav.
Jag är ej död, jag gav mig av.
 
Älskade moster du finns i mina tankar.
Vi ska minnas dig med stor glädje och med tacksamhet att vi fick ha dig i vår närhet.
 
Du var alldeles för ung när du gick bort och jag kommer alltid att undra över varför livet ibland är så orättvist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback