Personligtränare och stora mål

2012-02-21 10:24:29 Träning
» Kommentarer(3) «




Läste ett skönt inlägg hos Olga
Citat: "Semmeldagen…som om jag bryr mig :-) Nope! 5 minuter i munnen- mycket längre än så på rumpan."

Den meningen ska jag bära med mig idag och tala om för alla som försöker muta mig med Semla. Jag sitter istället här och fikar på en kopp kaffe och en mango. Bästa mangon jag ätit någonsin, helt underbart god var den!

Jag har pga av min huvudvärk och värk i axlar, rygg och nacke tagit hjälp av en personligtränare som ska hjälpa mig under några veckor att komma i form och förhoppningsvis hjälpa mig till en välmående vardag.
Det kommer att bli en omställning i både kost och träning. Om jag sen kommer att bli av med mitt "mammaput" för alltid tar jag som en bonus. Mitt största mål är att få må bra och jag tror att kosten och träningen är en stor del i detta.

Olga Rönnberg driver sveriges största träningsblogg och är specialliserad på att hjälpa just mammor tillbaka i form igen efter graviditet. Även om det var två år sedan jag födde barn så kan jag lova att min kropp ännu inte är som den en gång var. Jag tror kanske inte heller att den någonsin kommer att bli som innan, men jag vet att jag kan bli en mycket starkare och friskare Therese än jag är nu.

Känner ni igen Olga? Det är även hon som är den kvinnliga tränaren i årets Biggest Loser Sverige. Tror ni jag kommer nå mina mål? Det är jag helt övertygad om. Mer vilja och envishet än jag skrapat fram just nu är svårt att få.

Olgas hemsida hittar ni HÄR om ni är nyfika och vill läsa mer.
www.mammafitness.se


Kommentarer
Postat av: CiliaH

Vad härligt att du också hittat Olga :) Hon har varit min stora inspiratör sedan jag började satsa på riktigt att gå ner i vikt och bli starkare. Så längesedan, så jag minns banne mig inte hur jag hittade henne... Tror jag följt henne i snart två år. Hur som helst har jag haft en massa nytta och glädje av hennes tips.



KRAM

2012-02-21 @ 11:33:21
URL: http://ugglehuset.se
Postat av: Petra

Låter spännande!



Ja fy för semlor. Dom smakar ändå inge gott .



Lycka till med pt:n

Kram

2012-02-21 @ 15:14:48
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Mariam

Oj vad roligt att få lite hjälp och verkligen komma igång ordentligt. Det skulle kag också behöva för här fuskas det lite då och då. Du får Berätta allt för mig sen och dela med dig av de bästa tipsen.

2012-02-22 @ 03:59:21
URL: http://mammamariam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback