Hallåj

2012-01-30 19:43:58 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «


Jag är så sjukt less på alla sjukdomar vi haft denna vintern. I helgen var det Miras tur att få en släng av Theos hosta/förkylning. Hon har fått vara hemma idag och kommer även vara det imorgon. Tempen steg lite nu innan läggdags så frisk är hon inte. Jag tycker hon varit lite bättre idag annars och inte hostat lika mycket som igår, jag testade därför att gå ut en sväng i eftermiddag för att se om hon skulle orka det och ev kunna gå till förskolan imorgon. Hon gick upp för pulkabacken en gång och sedan talade hon om för mig att hon inte orkade mer och ville gå in. Så imorgon vabbar vi lite till...

Jag har varit dålig med min träning/mat uppdatering... det beror på att det inte gått så bra då jag jobbat rätt mycket och på tider så jag inte hunnit träna samt att barnen varit sjuka. Lyckades ta mig till gymmet en gång förra veckan och ut på någon promenad, maten däremot gick inget vidare. Nya tag imorgon. Hoppas kunna ta mig ut på en kvällspromenad iaf. Jag kämpar på i uppförsbacke kan man säga. Önskar jag hade någon att peppas tillsammans med. Lite tävlingsinstinkt hade behövts just nu.

Dåligt med bilder idag...
Jag vet inte vad som hänt med mig och kameran. Vi dejtar alltför sällan nuförtiden.

Kommentarer
Postat av: Mariam

Jag ändrade matvanorna idag. Ingen bantning men strikt "big no" till socker och lite gi-inspirerat. Ska komma igång med lite lugnare promenader också men just därför strejkade kroppen idag med buksmärtor och mycket blod. :( Typiskt men jag har tid. Tävlar gärna men framförallt har jag gärna en viktminskningskompis.

2012-01-30 @ 21:42:05
URL: http://mammamariam.blogg.se/
Postat av: Mariam

Det låter toppen. Sällskap och tjat under mina långsamma promenader är perfekt, och de kommer vara länge.

Angående mat Therese så har jag ingen bok att följa utan kör mitt eget race. Dock ett antal bra recept som funkar för hela familjen och en shake jag verkligen gillar. Den hjälper mig ofta. Vi kan kika på det när vi ses eller via mejlen. Krya på er eller Mira men antar ni andra lär smittas. Ni har värsta oturen just nu.

2012-01-31 @ 13:10:28
URL: http://mammamariam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback