Cafébesök och lekparkshäng

2012-10-05 22:21:04 Mitt mammaliv
» Kommentarer(3) «


 
Idag började vi dagen tillsammans med min vän Malin och hennes tre kids. Vi invaderade ett café i stan med alla barnen och det kändes lite som att vi öppnat förskola tillsammans. Skulle tro att personalen på fiket suckade när vi gått och lämnat kvar ett kladdigt bord och leksaker över hela golvet. Jag betalade dyrt för fikat iaf så att slippa städning tycker jag ingick i priset.
 
Bilden ovan är tagen en timme senare när vi gick vidare till en lekpark i närheten. Mira var inte direkt lekparksklädd (men ack så söt) men det gick ju bra att leka ändå. Jag är ändå av den åsikten att är jag inte redo att få lite sand och smuts på kläderna barnen har på sig så är de inte värda att köpa.
 
I eftermiddag har jag mest försökt överleva huvudvärken och bråkiga barn. Man tycker att de borde vara nöjda och glada efter en förmiddag med fika och lek... men ack. Bara massa bråk och skrik om saker och allt. Jag har varit helt slut av denna värken. Vill helst gräva ner mig i sandlådan och titta upp när det blivit vår igen. Just nu är det rätt tungt att va Therese måste jag erkänna. Någon som vill byta?
Jag förstår ju att barnen blir krångliga också när jag bara vill sitta för mig själv och titta in i en vägg... ingen vidare aktiv och närvarande mamma. Dåligt samvete delux. Mitt tålamod är ju inte heller det bästa sådana här dagar. Behövs inte så mycket för att jag ska tappa humöret. Blä för huvudvärken!

Kommentarer
Postat av: ellenojag

Hoppas huvudvärken är borta till imorrn och kommande vecka bjuder på massa energi!!
Så fin Mira är i Missoni mössan! Så där ser Ellen alltid ut när vi är på lekplats, funkar jätte bra att leka i, men smutsigt det blir det :)

Svar: Tack, hoppas också att huvudvärken håller sig lugn denna veckan. Visst är missonimössan fin! Köpte en till mig själv också så att vi kan matcha:) Hoppas ni får en toppen vecka också. Kram
Therese

2012-10-07 @ 21:37:37
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: Sara - Mamma till Max & bebis i magen

usch va jobbigt med den där envisa huvudvärken! vet fortfarande ingen vad det beror på? hoppas denna vecka är bättre på den fronten! Kram

2012-10-11 @ 08:49:21
URL: http://sarasrum.blogg.se
Postat av: Caroline

Söööt Mira är i missoni mössan , ja hela outfiten förresten. Usch för huvudvärk och bråkiga barn =) hoppas du har vaknat pigg och frisk idag.

kram

2012-10-12 @ 09:55:27
URL: http://www.rarelady.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback