"Förgrömmade unge!"

2012-09-10 21:26:59 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «


Det var vad Theo gick omkring och skrek här under sin sista vakna timme. Sen skrattade han så högt han bara kunde. Det underlättade ju inte för oss föräldrar när vi försökte få honom att lugna ner sig och Mira säger "Åhh, Theo du är ju så rolig".
Ja en förgrömmad unge kan han minsann vara ibland vårt lilla bustroll. Tur vi älskar honom ändå. Jag brukar säga att det räcker att sätta på honom sin Emilkeps så förvandlas han på en sekund till en äkta Emilkopia.
 
Jag har jobbat hemma idag och fått massor gjort.
Maken känner sig lite småkrasslig så vi har haft en lugn kväll. Otur för oss att båda barnen valde att krångla och inte vilja sova just ikväll. Typiskt när man själv inte riktigt har tålamodet till att tjata. "Mamma, vatten" Mamma, hungrig" Mamma, kan inte sova" Mamma, får jag ta av mig täcket" Mamma, kan du läsa en bok för mig"... Och sen lite "Förgrömmade unge" skrik mellan det och efteråt svar från Mira en trappa upp "Mamma, Säg åt Theo att han ska va tyst". Öronvärk. Ja.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback