Vabb och jobb om vartannat

2012-09-26 12:22:35 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «


Godingarna i 3D-galsögon från biobesöket i söndags, Theo fick låna mina i "vuxenstorlek":)
 
Ja, här hemma varvas verkligen vabbande med jobb och det hinns inte med så mycket mer än så. Bloggen blir lidandes och inläggen färre och färre. Trevligt att se att några stackare fortfarande läser, kan ju inte vara speciellt roligt för er att läsa sammma inlägg om och om igen:)
 
Idag är det Mira som är sjuk. Hon fick hämtas tidigare på förskolan igår och var helt utslagen hela eftermiddagen. Mellan kl 11-17 var hon vaken ca 3 timmar och sen somnade hon kl 17 och sov hela natten fram till halv sju. Hon vaknade någon gång för att kräkas lite och få lite alvedon mot den höga febern. Tänk att vissa barn alltid kräks när de får hög feber. Där är Mira och Theo väldigt olika.
Idag är hon dock piggare och har ingen feber alls än så länge. Samma som för Theo som också hade hög feber i lite drygt ett dygn och sedan pigg som en lärka på söndagen och var på förskolan igår utan problem.
Idag tyckte han att jag var lite taskig som skulle lämna honom på förskolan medans Mira fick vara hemma. Han grät en skvätt över detta faktum på hemmaplan men när han sedan kom till förskolan rusade han in utan problem. Sötungen.
 
Det där med jobb rullar ju på just nu det med. Jag jobbar i butiken på halvtid och syr mössor resten av tiden. Så roligt att det ännu en säsong droppar in mail med beställningar. Jag har fortfarande inte riktigt fattat att mina mössor är så omtyckta.
 
Nu ska jag öppna en ny bok och slå mig ner brevid min goa dotter som sitter och ser på film. Hon beställde köttbullar och ostbågar idag. Klart att vi köpte hem det.... är man sjuk så är man och då ska man åtminstone få bli lite bortskämd på matfronten (Hur lyxigt det nu är att äta köttbullar)

Kommentarer
Postat av: Mariam

Ingen maginfluensa väl för då backar jag om ikväll. :)

Svar: Absolut inte. Hon kräks alltid när hon har feber och det var inga magsjuke kräkningar. Idag pigg som en mört.
Therese

2012-09-26 @ 12:36:04
URL: http://Mammamariam.blogg.se
Postat av: Petra Olsson

Usch för sjukdomar,min Engla har haft både halsfluss o ngn släng av magsjuka.
Gick det bra att gå på bio med bägge barmen?ja har aldrig testat med Nova.
kraam o krya på.

Svar: Jag gick bara med Mira. Det var super mysigt att ha en mamma dotter stund. Första gången hon var på bio. Hon tyckte dock att det var lite läskigt med 3d så hade jag varit lite smartare hade jag gått på en vanlig film första gången:) Hoppas ni slipper va sjuka mer nu på ett tag. Jag håller tummarna att vi också gjort vårt.
Therese

2012-09-26 @ 13:25:07
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback