Skräckinjagande barnprogram

2013-04-17 20:16:08 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «


   
 
Hösten och våren är lite på samma sätt. Helt plötsligt är almanackan fullkladdad och dygnets timmar räcker inte riktigt till. Eftersom jag vet om att jag är stresskänslig efter det senaste 1, 5 åren och allt som varit så försöker jag planera tiden och prioritera bort vissa saker redan innan jag blir stressad. Just nu ligger väldigt mycket fokus på jobbet, båda jobben faktiskt. Beställningar rullar in i massor samtidigt som timmarna blir fler i butiken. Jag börjar se det ohållbara i det hela och kommer att få göra några drastiska förändringar framöver. Mer om det en annan dag.
 
Ikväll har jag myst med mina kära och sett på labyrint på bompakanalen. Theo ser på detta med skräckblandad förtjusning och idag slutade det med att han klättrade upp i Miras knä när det blev som mest spännande. Vem skulle inte bli lite skraj för dessa otäcka varelser på bilden till höger?
 
Nu sover iaf mina två små medans min stora just kommit hem efter en fotbollsmatch. Ikväll blir det grey´s och en tekopp i soffan.
 
Igår bestämde jag mig för att det är dax att trimma magen lite nu inför sommaren... gjorde mitt första träningspass hemma på golvet igår som innehöll plankan i några olika former och 30 utfall på varje ben. Inte så avancerat och räknas knappt som ett träningspass, men det var vad jag hann med innan Mira kallade på min uppmärksamhet. När jag vaknade i morse tog jag mig knappt ur sängen. Har haft så sjukt ont i benen/rumpan idag. Pinsamt otränad man är! Nästan så jag måste skratta åt det...fast jag borde gråta.
 

Kommentarer
Postat av: Mariam Hernsäter

Bra! Man måste börja nån gång och jag skulle också behöva få lite träningsenergi. Beechen i all ära men jag kommer framförallt inte i jobbkostymerna och de är inget man köper nytt. :(

2013-04-19 @ 18:56:52
URL: http://mammamariam.blogg.se/
Postat av: Anon

Nya glasögon? Snygga!

Svar: Inte så nya, jag har fyra par totalt så just dessa använder jag kanske inte så ofta.
Therese

2013-04-26 @ 15:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback